donderdag 15 januari 2009

QS Kimono Waterlilly Mermaid

In mijn goede voornemenslijstje had ik deze Quick Stitch al genoemd: Kimono Waterlilly Mermaid van Nadia Tate. Ik was wel benieuwd hoe een QS zou borduren, heb ik nog niet eerder geprobeerd. Het is bovendien niet een al te groot werkje, maar 4 pagina's, dus die zou ik redelijk snel af moeten hebben.
Ik heb nu een klein stukje gedaan en ik kom erachter dat QS vooral heel veel confettisteekjes zijn. Je blijft continu aan en af hechten. Maar het ziet er al leuk uit, er is snel resultaat.

Vandaag alleen even het plaatje waar het borduurwerk van is, later eens een WIP-foto.
Edit 19.51. Na een paar vragen over confettisteekjes: deze term wordt vaak gebruikt als van heel veel kleuren maar één of enkele kruisjes gedaan wordt, zodat je steeds aan het aan- en afhechten bent. Hoe gedetailleerder een patroon, hoe meer je dat krijgt. Doordat HAED zonder stiksteekjes werkt, heb je best wel veel confettisteekjes doordat het kleurverschil snel belangrijk wordt.

4 opmerkingen:

  1. Ooooh deze is ook errrrrug mooi zeg, ik ben zeer benieuwd naar de resultaten. maar wat zijn eigenlijk confettiesteekjes??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi wat een mooie patroon
    maar even een vraagje hoe je zie je bij HEAD dat het confettisteekjes zijn? staat dat in de beschrijving?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er een heel mooi patroon uit, ik ben al benieuwd naar de vorderingen ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is ook een hele leuke! Ik ben erg benieuwd naar WIP-foto's. Ik zou graag eens zien hoe zo'n HEAD plaatje er geborduurd uit komt te zien, zeker gezien het feit dat dit maar 4 pagina's patroon zijn...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.