woensdag 13 oktober 2010

Vier blokken

Inmiddels heb ik vier blokken af van mijn toekomstige quilt. De ster wordt dus telkens in donkerblauw gemaakt, dat zorgt ervoor dat die extra opvalt in de grote quilt. De overige kleuren varieer ik, omdat ik graag wat kleur erin heb.
In het blok linksonder, zit een ruitstofje verwerkt dat van een bloesje komt dat beide jongens hebben aangehad. Het stond ze altijd erg leuk. Doordat babybloesjes niet zo groot zijn, kon ik er maar net genoeg stof uitkrijgen voor deze lapjes, daardoor is ook één lapje gedraaid qua ruit, maar dat vind ik niet zo erg.
In het blok rechtsboven zit een gebloemd lila/rose stofje verwerkt dat ook in een regenboogkussen zit dat voor mijn schoonoma gemaakt was. Zij is inmiddels overleden, dus dit blok is een herinnering aan haar.

De blokken zitten nog niet aan elkaar vast, hoor. Dit is puur voor de foto naast elkaar gelegd. Pas als ik genoeg blokken voor de quilt heb, ga ik kijken welke blokken mooi naast elkaar passen.

4 opmerkingen:

  1. Mooi en erg persoonlijk, een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig werk en heel mooi gedaan zo met die donkere ster !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je gaat goed , leuk om tezien hoe zo iets kan "groeien".
    Succes met de volgende blokken.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi hoor, en heel bijzonder, die persoonlijke details !

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.