woensdag 25 januari 2012

Centimeter versus Inch

Ik was al een poosje op zoek naar een inch-lineaal. Voor Sylvia's Bridal Sampler heb ik 'm echt nodig (niet dat ik daar binnenkort al aan begin natuurlijk, maar het is toch prettig als alles klaar ligt). In de quiltwinkel zag ik alleen de Omnigrid. Prachtig. Maar ook prijzig. Mijn hobbybudget kent jammer genoeg grenzen.
Even heb ik overwogen om de maten om te rekenen naar centimeters, maar dat leek me vrij ingewikkeld omdat een inch niet precies 2,5 cm is, maar ongeveer 2,541 cm. En dat rekent vrij lastig. Bovendien wordt een inch niet verdeeld in tienen, zoals de centimeter, maar in achten. Als je nog preciezer wilt werken kan dat nog een keer door de helft en nog een keer. Die milimeter verschil die omrekenen per blokje misschien uitmaakt, kan wel centimeters op een hele quilt uitmaken. Maar niet doen dus...

Toen kwam ik bij de Action een leuk lineaaltje tegen. 30 cm, 12 inch. Aan de ene kant de centimeters, aan de andere kant de inches. Wauw. Dit bedoelde ik dus. En dat voor 59 cent!

2 opmerkingen:

  1. piep leuk en voordelig, ik heb van AVA papierwaren in antwerpen zo een latje van 15 cm en andere kant inch

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tip, ik ga ook kijken en kopen!

    Bedankt!!!

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.