zondag 22 januari 2012

stofjes kopen!

Mijn moeder en ik hadden een afspraak: we zouden eens samen bij mijn quiltwinkel langs en mooie stofjes uitzoeken. Mijn moeder quilt nu een paar weken en heeft al een paar mooie blokken gemaakt. En als elke gezonde quiltster wilde ze graag haar stoffenverzameling wat aanvullen. Ook ik wilde dat graag en afgelopen zaterdag gingen we naar Earnewâld. Ik had 's middags les en mijn moeder kon ook zo aanschuiven en zo hebben we een heerlijke quiltmiddag gehad, al steekjes makend vergeet je een heleboel van je zorgen.
De aanwinsten:
Bovenstaande stoffen zijn van mij. Ik wilde graag mijn rode stoffen wat aanvullen, want in de Sylvia's Bridal Sampler die mijn volgende project gaat worden, komt blauw, rood en wit/creme. De grote lap blauw die erbij ligt, is bedoeld voor de sashings in de quilt. Het is mijn favoriete kleur blauw en die is dus ruim vertegenwoordigd.

Dit zijn mijn moeders stoffen. Ook rood, want mijn vader heeft duidelijk aangegeven dat hij dat heel mooi vindt (had ik even moeten weten voordat ik aan een blauw/bruine quilt voor hem begon, maar volgens mij had hij voor de hersentumor niet echt iets met rood...) en hij wil graag dat mijn moeder ook nog wat voor hem maakt.

En hier had ik even de stofjes voor de SBS bij elkaar gelegd. Het kriebelt. Het kriebelt erg. Maar ik ben nog niet begonnen! Vind ik best knap van mezelf.

Vanmiddag een heerlijk quiltmiddagje gehad. De kinderen waren uitzonderlijk lief aan het spelen, waarbij ze bijzonder veel troep maakten, maar dat is dan even niet erg. Dus er zijn weer een paar uurtjes doorpitten in mijn vaders quilt gegaan. Jeeh!

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kleurtjes hé ? Ik heb er echt zin in om daar mee te beginnen.De paarse kleur ontbreekt nog, maar die hoort natuurlijk ook niet bij deze serie lapjes.

    Liefs mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Houd vol met niet beginnen. Zo verleidelijk, vooral met die mooie stofjes. Maar eerst die quilt voor je vader!! Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige kleuren, knap hoor dat je nog niet ben begonnen.
    ik ben zeer benieuwd hoe het straks eruit komt tezien.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleuren. Het zouden mijn aankopen kunnen zijn...
    Mijn Sylvia's Bridal Sampler ligt op dit moment even stil. Ik ben eigenlijk met teveel dingen tegelijk bezig, dus ik vind het erg knap van je om nog even te wachten...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.