zaterdag 25 februari 2012

2. Shoo-Fly

Dit is een heel simpel blokje, het zat ook zomaar in elkaar. Toen ik eenmaal de afmetingen in de gaten had, dus. Want in de instructies moet je van alles snijden en daarna nog een keertje doorsnijden. En dat dan allemaal in inches. En daar ben ik nog niet zo goed in.
En nergens stond maar wat de naadtoeslag was, dat heb je toch ook in Amerika wel?!

Tijdens de les wist Marja me te vertellen dat in Amerika de naadtoeslag altijd 1/4 inch is, omdat de naaimachinevoetjes dat standaard zijn. En het is zo standaard dat het er zelfs niet meer bij verteld  hoeft te worden. But what about niet-Amerikaanse quiltsters? What about handquiltsters? Het prachtige boek met de patronen van Sylvia's Bridal Sampler gaat hier een beetje aan voorbij. Ik moet zelf nog maar veel meer leren om deze hiaten in mijn quiltkennis in te vullen, denk ik.

Het vingerhoedjesstofje is een keuze van mijn oudste zoon. Hij mocht uit de fatquarterbak ook twee stofjes kiezen. Het werd deze en een opvallende sterrenstof die jullie misschien ook nog wel voorbij zien komen. Ik heb met opzet het stofje hier gebruikt omdat het vanwege de grote vlakken nog wel tot z'n recht komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.