zaterdag 25 februari 2012

4. Posies 'Round the Square

Na mijn geklaag over te simpele blokken, moest het er natuurlijk ook wel van komen: een moeilijker blok. En dan direct echt best wel moeilijk. Het begon met ronde vormen, wat ik in mijn basiscursus wel heb gehad, maar daarna nooit meer. Gelukkig wist ik het nog en het blauw met witte vierkant werd erg mooi. Maar toen kwam het applicatiegedeelte en daar heb ik helemaal geen ervaring mee. Het blinde steekje lukt vrij redelijk, maar het te appliceren vormpje moest mooie gladde randen krijgen en de juiste vorm behouden. Dat is nog best ingewikkeld! Wat ook ingewikkeld bleek, was het bloempje op de juiste plaats te krijgen. Hoewel ik alles afgetekend heb, zit er wel wat variatie en scheefheid in. Ach ja. Bij elkaar is het nog steeds best een aardig blokje en op 140 blokjes valt 1 scheef bloempje wel mee. Toch?

Hier ook even een foto van mijn vier blokjes tot dusver. Ik maak direct rijen met middelblauwe sashings ertussen.

1 opmerking:

  1. Het ziet er nu al leuk uit. En de iets eenvoudiger blokken geven juist wat rust tussen de moeilijker blokken. En al weer vier klaar ! Ik ben benieuwd naar de volgende blokken.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.