dinsdag 21 februari 2012

Hotel lappenmand

http://www.amisimms.com/stash.html
Laten we vooropstellen: ik houd van lapjes. Het is niet voor niets dat je zegt dat je 'quilter bènt' en niet dat je hobby quilten is. Lapjes zijn een essentieel deel van mijn leven, mijn lapjesbak is één van de dingen die ik zou pakken als ons huis in brand zou staan, nadat ik de kinderen en de hond gered heb, natuurlijk. En daarbij vertrouw ik erop dat JS nog wel zelf het huis uit zou komen, lukt dat niet, dan red ik die nog even mee.
Maar mijn lapjesbak dus ook.

Sinds vorig jaar zomer verzamel ik stofjes voor mijn quilts en inmiddels heb ik een mooie bak vol. Bovenstaande foto is dus ook niet van mij (alleen maar een droom van mij), ik vond hem op de site die eronder staat. En schrik: deze vrouw quilt ook nog geen twee jaar en in diezelfde tijd heeft ze wel dit verzamelt. Wow. Dan heb je dus duidelijk geen budget. En ook geen besef ervan dat je dit toch nooit meer tot quilts kunt verwerken? En hoewel ik jaloers ben, ben ik ook wel heel tevreden met mijn eigen voorraad. Ik weet van elk stofje precies waarom en waar ik het gekocht heb en in welke projecten ik het gebruikt heb. Het is een lappenmond vol herinneringen, heerlijk.

Een andere lappenmand waar ik minder gelukkig over ben, is die lappenmand waar ik steeds maar weer in terecht lijk te komen. Hoe ik er op dit moment bij lig? Op de bank, benen gestrekt, onderuit gezakt zodat mijn buik zo horizontaal mogelijk is. En de laptop op schoot dus. Ik heb zo'n buikpijn. Alleen gestrekt is het te doen. Ik word er zo moe van dat mijn weerstand laag blijft en dat de meeste rondvliegende virusjes wel even hotel Sjoukje aandoen. Ik heb ondertussen ook nog hoofdpijn, keelpijn en pijnscheuten in mijn knieën en bovenbenen. Zou dit één virusje zijn of hebben er stiekem meerdere ingeboekt?

Vanavond maar even echt in de rust en dan hopen dat de portier de ongenode gasten snel weer buitenzet...

3 opmerkingen:

  1. het lappenhotel zou voor mij ook iets teveel van het goede zijn.
    Net als jij weet ik liever wat ik in huis heb en waar ik het voor wil gebruiken.

    Ik hoop dat je snel weer wat beter gaat voelen, hier in de buurt (alkmaar)gaat een griep de ronde die de verschijnselen heeft zoals jij ze beschrijfd.

    Sterkte ermee,

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dit mooi geschreven!
    Dus...terwijl je ziek ligt te zijn kan je ook best naast je quilt aan een boek beginnen hoor!
    En ja...verzamelen zit er in bij handwerksters, niks aan te doen!
    Of beter gezegd: niks TEGEN te doen!
    Ik BEN een borduurster en een Haakster en een Breister...dus je begrijpt vast al wel hoeveel spullen IK in mijn hobbyhoekje heb? Te veel om mee te nemen in geval van een brand.
    Dus dan toch maar de kinderen en de poezen het huis uit! En misschien wat lijsten van de muur plukken...laten we maar hopen dat dit soort dingen niet gebeuren he?

    beterschap, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, was mijn lappenverzameling maar zo geordend....
    Beterschap gewenst, hoop dat je je snel beter voelt!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.