zaterdag 24 november 2012

Huisje in de sneeuw

Dit is huisje nummer vijf, een huisje in de sneeuw. Het is hetzelfde stofje dat ik ook in mijn kerstquiltje gebruikt heb. Daar was nog net zo'n stukje van over dat het niet anders kon dan dat het hiervoor bedoeld was. De donkergroene deur is op de foto slechter zichtbaar dan in het echte blokje het geval is. Het blauw valt op de foto net iets donkerder uit. Maar toch leuk om een keer een blauw huis te hebben, doordat ik meestal blauw als achtergrond gebruik, moeten de huizen wel in een andere kleur.
Nadat ik de foto gemaakt heb, ben ik toch nog even verder gegaan met het huisje. Ik heb nog een rookwolkje geappliceerd, een rookwolkje dat uit de schoorsteen komt. Had ook met foundation piecing gekund, maar dat levert zulke kleine stukjes op, daar heb ik een beetje een hekel aan. En die technieken kun je prima mixen, vind ik zelf.
Omdat ik in het avondlicht niet meer zulke mooie foto's krijg, moeten jullie het even met de foto van vanmiddag doen. Het rookwolkje komt nog wel een keer in beeld.
Bovendien is het nu iets verfrommelder dan toen het blokje vers van het strijkijzer kwam. Mijn jongste zoon en mijn oudste hebben een strijd over die blokje gevoerd. Het blokje won, het is gelukkig nog heel. Mijn kleine steekjes betalen de moeite terug.

P.S. Hartstikke bedankt voor alle lieve reacties die ik altijd krijg! Het is heerlijk om wat van jullie te lezen.

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.