zondag 3 februari 2013

Mini bee en huizensandwich

Gistermiddag pakte ik een krat vol met stoffen en draadjes. Ik ging naar mijn moeder, waar we een mini bee zouden houden: een hele middag en avond alleen maar naald en draad. Fantastisch!
Daar heb deze quilt gesandwicht, mijn moeder had nog een mooie limegroene stof die als achterkant mocht dienen. Maar het uitpakken van de vulling gaf een nare verrassing. Ik had de katoenen vulling van Hobbs Toscane, maat 60x60 inch. Dat aantal inches zat er wel in, maar dan in tweeën! In het midden overlapt de vulling elkaar dus gedeeltelijk. Ik heb het goed vastgespeld en met intensief quilten zal het wel goed komen. Maar leuk vond ik dit niet.

Leuk vind ik wel deze quilt, tot nu toe. En mijn oudste zoon vindt dat ook. De quilt is zo'n 1,30 m in het vierkant, dus daar kan hij lekker onder zitten.

8 opmerkingen:

  1. Het is altijd fijn dat degene waar je iets voor maakt ook blij is met dat gene. Je mag op super trots zijn op je quilt. Ik vind hem super leuk.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk om deze mooie hobby te delen met je moeder, en wat een prachtige rand! Toppie......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit een beauty, prachtig! Groeten, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your work is gorgeous.

    Greetings from Germany, Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your houses are very wonderful.

    Greetings, Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een erg mooie quilt en raar van de vulling.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is inderdaad raar dat je de vulling in 2 delen had. Overigens kun je de twee stukken goed aan elkaar zetten door ze stotend, zonder overlap met een hele grove zigzag aan elkaar te naaien. Dan merk je er in de quilt niets van. Zo kun je ook resten verwerken. Ik vind je huisjesquilt prachtig en ik denk dat mijn kindertjes ook wel onder zoiets zouden willen kruipen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.