dinsdag 30 april 2013

81. True Lover's Knot

De volgende ochtend heb ik toch nog maar een foto gemaakt.
Daglicht valt niet te vervangen!

Dit is de foto die oorspronkelijk bij het bericht hoort, bij avondlicht gemaakt.
Vandaag vond de troonswisseling plaats. Beatrix werd weer prinses en Willem-Alexander mag vanaf vandaag laten zien wat hij onder goed koningschap verstaat. Het was leuk om het hele gebeuren via de televisie te volgen, geen haar op m'n hoofd die erover denkt om zich in de mensenmassa in Amsterdam te storten. Ik ben niet direct heel koningsgezind, maar zoiets groots vind ik dan toch wel weer de moeite waard.
Na de abdicatie zijn we op de fiets het centrum van ons kleine plaatsje in geweest. En ook daar was het druk genoeg. Het is ongelofelijk hoeveel zooi mensen bewaren om op de rommelmarkt te verkopen, van heel veel spullen kan ik me echt niet voorstellen dat er een koper voor is.
Mijn jongste zoon viel als een blok voor een paar My Little Pony paardjes, die nota bene de buurvrouw te koop aanbood. En ik dacht met twee zonen nooit meer My Little Pony's in huis te krijgen, maar daar heb ik me dus in vergist. De hele dag is zoonlief al bezig met borstelen van de haartjes, hoewel het me ook al opviel dat de pony's ook als monsters in zijn spel figureren.
Mijn oudste zoon is een autoliefhebber. Hij koos na lang beraad voor een wegenwachtauto en een tank.

Eenmaal thuis gingen de kinderen superlief spelen en ineens had ik mijn handen vrij. Ik wilde vandaag op mijn blog toch graag aandacht besteden aan de troonswisseling, het is toch wel een historisch gebeuren, dus ik besloot een kleine collage van lapjes te maken:
Maar voor een quiltster is dit eigenlijk ondermaats, er is niks geknipt of genaaid! De kleurtjes vond ik echter wel erg leuk bij elkaar, dus de rest van de middag besteedde ik aan het tekenen en knippen en uiteindelijk naaien van stukjes stof. Een half uurtje geleden had ik het blokje af, nummer 81 voor mijn Sylvia's Bridal Sampler. Daglicht was er toen natuurlijk niet meer, maar ik wilde toch wel graag vandaag een foto van dit blokje plaatsen, want het oranje lapje erin is ter ere van troningsdag. Je zult verder in deze quilt geen enkel oranje lapje gaan ontdekken. Daglicht heb ik gesimuleerd door verschillende bureaulampjes bij elkaar te zetten en het resultaat is matig tot redelijk. Maar acceptabel. Op de oorspronkelijke collage zie je de kleurtjes bij daglicht. Grappig is dat je bij het avondlicht wel de letters in de witte stof veel beter ziet.

Bij mijn blogberichtjes over de SBS noteer ik altijd de naam van het blokje. Maar ik kon met geen mogelijkheid meer de naam van dit blokje bedenken. Normaal gesproken kun je alles op het internet vinden, maar dit dus niet, in ieder geval niet binnen redelijke tijd. Dus toen ben ik toch maar onder mijn quilt vandaan gekropen en ik heb het boek weer opgezocht. 'True Lover's Knot'. Aha, heel ingewikkeld ziet het er echter niet uit. Het zijn gewoon vier vlinderstrikjes aan elkaar. Wat ik wel leuk vind, is dat in de onderste twee vlinderstrikjes het motief in de blauwe stof gewoon doorloopt, dat is toeval.

Vlinderstrikjes zijn dan wel weer toepasselijk bij vandaag. Bij de abdicatie had Willem Alexander een stropdas om, maar bij de inhuldiging een keurige witte vlinderstrik. Vind ik eigenlijk mijn vlinderstrikjes mooier!

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk blokje en schattig dat ene oranje blokje al herinnering aan de kroning. Je gaat voor altijd weten wanneer je dat blokje gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi blok en wat een verschil tussen dag en avond.

    (sorry Guusje, je oorspronkelijke reactie had ik per ongeluk verwijderd, dus ik heb 'm hier nog gekopieerd, vandaar dat je foto er niet bij staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi blokje heb je weer gemaakt. En zo leuk dat oranje stukje erin. Kan je de dag dat je dit blok hebt gemaakt nooit meer vergeten.
    Ohhhh en als ik dit weer zie ga ik weer twijfelen, zal ik het boek nou wel of niet bestellen. Erg ben ik hé!
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je blokje is weer mooi geworden. Leuk dat oranje accentje. Yes ik heb het boek op marktplaats gescoord. Kan ik ook beginnen. Nu nog dubben welke kleurcombinatie. Zie bij jou dat ie wel erg mooi wordt met verschillende kleuren.
    Maar ook in 1 kleur is ie mooi, nou ja nog maar even goed overnadenken. Groetjes, Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.