vrijdag 20 september 2013

119. Rolling Star

Gaaf blokje! Ik houd sowieso van die achtpuntige sterretjes, maar dit blokje had ik ook al eerder gezien.   Een deel ervan zat ook in het blok van de maand dat ik ooit bij het Quiltkabinet kreeg en dat ik ook gebruikt heb in mijn Eerste Sampler. Ik heb geen foto van het losse blok, maar in deze foto van de hele quilt zie het blok ook zitten: onderste rij, tweede van links. En je ziet het, ik heb dezelfde kleuren gekozen. Het kon ook, want in dit blokje had ik geen paar zitten en de randjes waarin roze zit in mijn Eerste Sampler bestaan in de kleine uitgave ervan gewoon niet.


Maar dit blokje ken ik ook van mijn moeders quilten voor mijn vader. Dit heeft zij speciaal voor hem gemaakt, met kleuren die hij nog uitgekozen had. Dit quiltje is dus met hem mee gegaan in het graf, zijn hoofd rust erop. De quilt die ik voor mijn vader gemaakt heb, is bij mijn moeder gebleven en die ligt nu meestal op mijn vaders plaats in hun bed.

Bijzonder blok dus, die Rolling Star!

5 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.