donderdag 28 november 2013

It's Christmas Time!

Hij is af! Echt af! En hij is best leuk geworden, die versiert de muur met kerst wel leuk. Ik heb de venstertjes allemaal in de naad gequilt en nog een lijn op een dikke cm van de kerstboom af, zodat die wat extra opvalt. In de ster heb ik juist aan de binnenkant van de ster gequilt, zodat die vorm nog wat duidelijker naar voren komt. In de brede rand heb ik soort kersthangers gequilt, van die ellipsvormige. Staat wel mooi en kon ik in vloeiende lijnen doorquilten, omdat de puntjes telkens op elkaar aansloten.
Toen dus de bies erom, die doe ik altijd dubbel. Het zou niet nodig zijn voor een wandquiltje, maar ik ben het zo gewend en ik houd wel van smalle biezen.
Mijn achterkant bestaat uit een donkergroene sterretjesstof en deze rode, stoffen die ik beide nog had liggen. Als label heb ik een kerstbal gemaakt en die geborduurd met Kerst 2013 en dan mijn naam. Ik ben er blij mee, ik heb weer iets gemaakt wat we in de komende jaren in dit seizoen gaan gebruiken.
Het quiltje ligt nu nog niet zichtbaar in huis, maar ik kan me er ook nog niet toe zetten om hem op te bergen. Het is toch bijna Kerst.
Sinds vrijdag staat deze prachtige roze kerstster alweer in huis te prijken. Mijn lievelingstijd komt er weer aan. Herfst en winter, ik geniet ervan!

2 opmerkingen:

  1. leuk geworden! die doet het straks heel goed als kerstwandquiltje :0) heerlijke tijd is dit hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n mooi kerstquiltje aan de muur brengt direct een stukje warmte en gezelligheid in huis. Geniet er van!
    Grtjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.