zaterdag 25 januari 2014

Sterrenpracht

Voor de Pi and Square deze serie sterretjes! Over de hele quilt komt een slinger van sterren. In het oorspronkelijke patroon van het Quiltkabinet (BOM) bestaan die sterren steeds uit dezelfde stoffen. Nu is dat niets voor mij. De sterren van 15 cm hebben wel steeds hetzelfde middenstuk (mooi Japans stofje), maar de punten zijn telkens in een andere kleur middenblauw. De ster die hier in het midden staat, hoort niet bij de slinger, maar zit elders in de quilt. Was gewoon voor de foto wel mooi zo.
Voor deze foto ben ik gistermiddag nog de kou ingedoken. Het was alweer namiddag en het licht in huis was niet meer goed. Dan maar weer op de picknicktafel, die wel vaker ondersteuning biedt voor quiltblokjes. Meestal dan wel in het voorjaar of in de zomer. (Ik wil zomer....)

Verderop in de quilt zitten allemaal kleine log cabinblokjes. Zo schattig! Ook erg leuk om weer te maken. Al vraag ik me af of ik ooit een hele log cabin ga doen, dat is voor met de hand werken toch een beetje saai.
En dan is het nu dus zaterdag. Mijn quiltgevoel en mijn schuldgevoel strijden om voorrang. Quiltgevoel, omdat er weinig is wat ik liever doe. En schuldgevoel omdat ik nog steeds niet door die gigantische portie nakijkwerk heen ben. Eerst maar even bikkelen, dan kan ik daarna rustig aan mijn lapjes werken!

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.