zondag 9 februari 2014

Nog een keertje!


Herkennen jullie dit blokje? Het is een oude bekende, ik heb 'm al een keer gemaakt!
Ik miste de Sylvia's Bridal Sampler zó, dat ik er nog maar een keertje aan begonnen ben, dit keer in rood en groen. Als je bijna twee jaar aan een quilt bezig bent geweest, dan kun je hem toch niet zomaar wegleggen?! Dus, daar gaan we nog een keer: nog 139 blokjes te gaan.

Tuurlijk niet. Geintje! Als er zoveel prachtigs op quiltgebied te vinden is, dan maak je echt niet dezelfde quilt nog een keer. Maar waarom dan wel dit blokje?
Dit blokje is voor de SBS van mijn moeder. Zij maakt hem wel echt in het rood en groen.
Inmiddels was ze aan dit blokje toegekomen, Lancaster Rose, heet het volgens mij. En ze zag zo op tegen de applicaties, want dit is een precies werkje en als je zulke slechte ogen hebt als zij, dan is dit niet meer zo grappig.
Maar daar heb je dochters voor. Ik vond het erg leuk om dit blokje nog een keer te maken, hoewel het inderdaad gepriegel is. Het was hartstikke leuk om eens in mijn moeders stoffenbak te snuffelen, want ze heeft weer zulke andere stofjes dan ik. En toen was het blokje ook alweer af (nou ja, daar zaten een paar avonden priegelen tussen, natuurlijk).

Afgelopen vrijdag heb ik het blokje bij mijn moeder afgeleverd. Samen met mijn twee zonen, die ook bij mijn moeder bleven, een weekendje logeren. Na een gezellig quiltavondje ben ik weer vertrokken, zij hield het blokje en de jongens.
Maar het is geen rustig weekend voor me. Donderdag moet ik een cursus afsluiten, waarvoor ik nu mijn onderzoeksverslag in elkaar aan het draaien ben. Ik zit al op 31 pagina's... Hoeveel steekjes had ik wel niet in die tijd kunnen maken?! Maar gelukkig heb ik nu gelegenheid om er rustig aan te werken. Aan het eind van de middag komt mijn moeder met de jongens hier naar toe. Dan hebben we vanavond nog een gezellige quiltavond. Dan zet ik dan nog maar zoveel mogelijk steekjes.

P.S. Met mijn eigen Sylvia's Bridal Sampler ben ik ook nog wel bezig, maar niet zo heel vaak. Ik heb nu één rand af, die moet er dus aan. De rest ligt gesneden klaar, kost alleen nog maar heel veel steekjes, vrij saaie steekjes. Heel soms mis ik die naaimachine wel. Maar da' s maar heel soms.
Het is toch ook wel heel gaaf dat je quilt HELEMAAL handgemaakt is. Vind ik dan weer.



1 opmerking:

  1. wat leuk dat je moeders quilt een blokje van jouw hand erin heeft :0) heel speciaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.