zondag 3 augustus 2014

Dear Jane in augustus

Vroeger vond ik huiswerk nooit zo erg. Natuurlijk waren er momenten dat ik weleens baalde van de stapels woordjes en van de Griekse en Franse grammatica had ik geen kaas gegeten. Maar meestal zag ik vooral de uitdaging erin: alles weer voor elkaar zien te krijgen. Ik weet nog wel momenten dat we met drie kinderen rond de tafel zaten, allemaal met huiswerk voor ons en mijn moeder zorgde dan voor de thee en koekjes.
Ook nu geef ik mezelf huiswerk op. In september starten we natuurlijk met de AWS, maar daarnaast wil ik ook verder met mijn overige projecten. En de Dear Jane, die volgens planning pas weer voor de volgende vakantie aan de beurt was, krijgt daarin ook een rol. Ik heb zoveel lol in die blokjes gehad, dat ik het jammer vind om Sjaantje pas in de volgende zomer weer te zien. Dus daarom nu: elke maand een Dear Jane blokje. En dit is daarvan de eerste: Dear Jane in augustus. 
Dit blokje leverde wel wat werk op, het was met de ronde vormen en de spitse applicatieblaadjes niet een van de simpelsten. Maar het is weer gelukt. Dit stofje heb ik tijdens het Quiltfestival gekocht in juni. 
Dus nu naast al het huiswerk van school, de AWS en de overige klusjes ook een blokje Dear Jane per maand. Leuke uitdaging!

4 opmerkingen:

  1. Dat komt vast wel goed met de uitdaging :-) Dit blokje is goed gelukt, mooie ronde vormen. En het stofje komt zo in het midden mooi uit. Ben benieuwd naar de volgende blokjes, Grtjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig blokje Sjoukje, mooi stofje.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. piep wzer een mooi blokje erbij, ik D4 en D11 deze week knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je in september ook aan de AWS gaat beginnen!
    Veel werk hoor, en ik vind het ook best moeilijk, hoewel ik al best een tijdje quilt.
    Maar.... een uitdaging, net wat je zegt, en het is een prachtige quilt.
    Je blokje voor de Jane is ook mooi geworden.
    Wat leuk dat je jongens ook "loomen", dacht dat alleen meisjes er aan deden.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.