woensdag 26 november 2014

AWS: blok 2

Zaterdag was het weer zover: de quiltbee in Earnewâld bij het Quiltkabinet! Blok 2 had ik al een poosje af, maar nu pas mag-ie pronken op de blog. Het is leuker als hij z'n première live heeft voor mijn quiltvriendinnetjes.
Jammer genoeg was ons gezelschap weer niet compleet. Mijn moeder was er nu wel weer bij, maar twee anderen konden deze keer niet. Daarom ook nog geen plaatje van alle blokjes twee bij elkaar, hopelijk komt dat later nog. Het is namelijk zo leuk om die verschillen in kleurkeuze te zien. Eerst had ik een andere stond tussen de rode punten en het roze middenblok zitten. Het was wit met lichtblauwe bloemetjes. Maar dat deed 't 'm niet. Het blok kreeg een vrij koele uitstraling en er zat minder eenheid in. Waarschijnlijk omdat de ster dan open leek, omdat de witte stof op de achtergrond leek. Dus ik heb verschillende naadjes weer open getornd en er een ander stofje in gezet. Dit vind ik wel leuk!

Het blok van mijn moeder kan ik al wel vast laten zien:

Prachtig is deze, hè! Voor de ster in het midden hebben we dezelfde stof gebruikt, alleen die van mijn moeder is flink groter. Marja had al alternatief een groter sterretje gemaakt, dat je compleet kunt patchen. Mijn sterretje is eerst gepatcht en daarna geappliceerd, wat best een uitdaging is door al die kleine puntjes. Ik vind zelf dit grotere sterretje ook erg leuk, die van het patroon is misschien wel net iets te klein.

Het was weer erg gezellig met ons vaste cluppie. Maar nu moet het eerst weer januari worden voordat we weer bij elkaar komen. Jammer!

2 opmerkingen:

  1. Mooie blokjes, jouw ster is mooi warm van toon, wat volgens mij versterkt wordt door het wit met blauw er omheen. Die grote middenster van je moeder vind ik ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind jouw sterretje wel erg leuk. Gezellig altijd in Earnewâld hè, ik ga ook altijd de eerste zaterdag van de maand. Zo leuk dat je dit samen met je moeder kunt doen.
    Heel veel plezier samen. Groetjes, Brigitta momentjevangeluk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.