woensdag 31 december 2014

Dear Jane in december

Dear Jane, A1
En hier is-ze dan: Dear Jane in december. Niet per se een heel spectaculair blokje, maar toch ook wel weer leuk. Dit is A1, het eerste blokje in het boek. Ik heb besloten vanaf nu gewoon op volgorde te werken. Ik heb even het kleurenschema uitgetekend, zodat ik wel in roze, paars en blauw een trip-around-the -world kan doen, heb ik ook nog wat afwisseling. Telkens als ik een blokje gemaakt heb, plak ik een snippertje van de gebruikte stof in het kleurenschema, zodat ik niet telkens alle blokjes tevoorschijn hoef te halen om een goede afwisseling te krijgen.

Het is bijna vijf uur. Over een uur mag er vuurwerk afgestoken worden. Niet dat dat niet nu al gebeurt. De hele dag door knalt het al. Onze arme hond heeft het helemaal op z'n heupen. Hij blaft telkens als er een knal dichterbij is en de vloer is bezaaid met de afdrukken van zijn zweetpootjes (en ik had net gedweild!). Wij hebben besloten geen vuurwerk meer te kopen. Het is eigenlijk idioot voor hoeveel geld er vuurwerk de lucht in gaat: er is dit jaar voor zo'n 70 miljoen euro vuurwerk gekocht. Even ter vergelijking: Serious Request haalde 12,3 miljoen op, wat 'een fenomenaal en astronomisch bedrag' genoemd wordt. Stel, stel dat we een jaar gewoon met z'n allen geen vuurwerk kopen, maar die hele 70 miljoen richting de goede doelen schuiven... Dat zou toch een spetterend begin van het nieuwe jaar zijn?!


En misschien vraag je je dan af wat je dan moet doen, zo'n avond. Wij gaan gewoon lekker spelletjes spelen, heel ouderwets aan tafel, maar ook op de spelcomputer. Hartstikke gezellig. Lekkere hapjes op tafel, oliebollen erbij (zo meteen bak ik nog een lading, ik vind ze vers toch het allerlekkerst). Mijn kindjes, mijn man, mijn moeder, wij bij elkaar. Dat is een goed begin van het nieuwe jaar, dat is toch waar het om draait? Niet om die 70 miljoen euro morgenochtend waardeloos geworden rode rotzooi op straat.

Ik wens jullie allemaal een fantastische jaarwisseling, met heel veel liefde, lekkers en plezier. Ik hoop dat jullie bij de mensen kunnen zijn van wie je houdt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.