dinsdag 23 juni 2015

Verrassingsproject geen verrassing meer!

Quiltbee De Kletskopjes zou het quiltseizoen in stijl afsluiten. We hadden al twee maanden voorbereiding erop zitten, maar op zaterdag zou alles samenkomen. Ingrid wist alles al, die had meegedacht, de rest van ons wist niets.
Eerst aan de koffie, beneden in de winkel, met heerlijke appelcrumble die Hanneke had meegebracht. Daarna kregen we te zien wat het moest gaan worden, een quiltje van patchwork gecombineerd met applicatie. Mjum! Het is een patroon van Ellie's Quiltplace, patronen van haar verkoopt Marja ook in de winkel.
Ik heb bovenstaande foto van Ellie's website gehaald, zodat jullie al een idee krijgen hoe het eruit zou gaan zien. Herkennen jullie de blokjes die we al gemaakt hadden?

Ieder kreeg een applicatieblok of een rand en we gingen stofjes kiezen uit de bak. Ik had het middenstuk en dat werd lichtgroen met rode druppels. Dit is het geworden:

De foto is niet goed gelukt, maar je snapt het idee wel. We hebben de stof op Vlisofix gestreken en appliqueren die daarna met een festonsteekje. Nog best wel bewerkelijk. Het steeltje moest met een steelsteek of een kettingsteek gedaan worden, maar dat lukte me nog niet zo goed, die wilde Amy nog wel voor me doen.


Mijn moeder had ook een heel leuk blokje, ziet er zo leuk uit!

En zo hadden we de blokken tegen het eind van de middag op tafel liggen. Er begint al vorm in te komen! Als sashing komt dezelfde lichtgroene stof uit het middenblok ertussen. Het wordt vast prachtig! Amy maakt het nu verder af en Marja gaat het quilten. En dan zien we hopelijk na de vakantie een prachtig quiltje bij de patronen van Ellie hangen. Will be continued!

Naast quiltend brachten we de dag etend door. Voor de lunch hadden we ook allerlei lekkers: tomaten- en champignonsoep van Amy, een quiche van Joke, wraprolletjes van Ingrid, allerlei belegde broodjes en melk van Marja en Henk, een waldorfsalade van mij en fruit toe van mijn moeder. Later op de middag werden we verwend met nog meer appelcrumble en brownies die Joke gebakken had. Ik word zo nog tonnetjerond! Maar het was heel erg gezellig, een topdag!

Uiterst voldaan reisden mijn moeder en ik rond 18 uur weer naar huis. Na het eten, toen we de kinderen in bed hadden, gingen we in de rust. Met een quiltwerkje *Ü*

2 opmerkingen:

  1. Wat word dit een mooie quilt. En ohh ook hier zit ik me te vergapen op de mooie stoffen die gebruikt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat was dit een leuke afsluiting voor jullie. Ik ben ook grote fan van Ellie's patronen en heb ook de nodige hier liggen. Hele leuke blog en mooie blokken. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.