vrijdag 4 september 2015

Nog meer vriendjes!

H5
Nog een weekje en dan is het Dear Jane dag in Deventer. Ik heb er zo'n zin in! Wie gaat er nog meer?
Het is toch wel een uitdaging om toch íets van De Quilt bij me te hebben, dus ik Dear Jane nog even lekker door. Er zijn weer drie blokjes uit de naald gekomen.
Deze leuke roze vond ik ietwat beangstigend toen ik 'm in het boek bekeek. Maar met de tips van thatquilt.blogspot.com kwam ik er best wel uit. Het is grotendeels gewoon in elkaar gezet, alleen de ovaaltjes zijn met reverse appliqué gedaan. 

H7
Dan nog een bruine om het kwartet van de bruine rij compleet te krijgen. Deze had ik dus ook al in het paars gemaakt, maar dit is niet zo'n blokje dat vreselijk is om nog een keer te maken.


H9
En deze heb ik vandaag afgemaakt, tussen het rennen door de buien door. Het was een druk dagje met een doktersbezoek met oudste zoon (zo vaak buikpijn, maar zijn buik voelt goed, zei de dokter), oudste weer naar school, twee uur later jongste uit school, lunchen, kleren kopen (hij is uit al zijn broeken gegroeid), oudste uit school, speelafspraak regelen, jongste naar zwemles, boodschappen doen en oudste weer ophalen. Genoeg kansen om nat te regenen.
Tussendoor geen zin in huishouden of schoolwerk, dus de nodige steekjes gezet: dan voel ik me weer helemaal warm! Toch ook wel lekker dat het echte quiltweer weer begint!

3 opmerkingen:

  1. Mooi zijn de blokjes van Jane. Mijn zoon had ook vaak buikpijn, terwijl er niets gevonden kon worden, dat bleken toch spanningen te zijn, blijkt, nu die volwassen is. De spanning zocht zijn zwakke plek in zijn lichaam en ja, dat was in zijn geval : de buik. Ik hoop dat het bij jou oudste ook zoiets is. Fijn weekend. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie blokjes. Leuk dat je naar de Jane dag gaat. Helaas kan ik niet op zondag anders was ik zeker gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blokken heb je gemaakt, ik heb me door een aantal punten gewerkt deze maand, mijn blokjes zijn klaar.

    Succes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.