dinsdag 15 december 2015

Koffietijd en Train of dreams


11.00 uur, koffietijd, kom lekker zitten, neem een bakje, wat lekkers erbij, gezellig dat je er bent!
Hier is nog een keer Train of Dreams, maar dan alweer een stukje verder. Ik weet niet hoe het komt, maar ik ben nog steeds zo in borduurstemming! Misschien dat het toch met de haast kerstige gezelligheid van dit borduurwerk te maken heeft, maar ik werk er met enorm veel plezier aan. Natuurlijk zit er veel confettiwerk in en het komt dus geregeld voor dat ik voor een enkel kruisje aan- en afhecht, maar dat mag de pret niet drukken. Het wordt er wel vreselijk mooi van. Het leuke van Heaven and Earth Designs vind ik het totale gebrek aan stiksteekjes. Bij veel borduurwerken wordt het pas mooi met de stiksteekjes, pas helemaal aan het eind. Hier zie je het plaatje direct al groeien en die eindeloze stiksteekjes vond ik ook nooit zo heel leuk.

Ik begin ook weer wat gezonder te worden, trouwens. Ik hoest nog wel steeds, maar niet zo erg dat ik er 's nachts niet van slaap. Ik ben ook alweer ruim een week aan het werk, de eerste dag kon dat nauwelijks, maar ik achtte mezelf inmiddels onmisbaar ;)
Nu gaat het wel weer goed, maar ik ben erg blij dat het bijna kerstvakantie is, dan kan ik echt even tot rust komen en helemaal herstellen.

Morgenavond ga ik naar de kerstmusical bij ons op school. Elk jaar is er een zelfgeschreven musical (2 jaar geleden heb ik 'm geschreven!) die vrijwel volledig door leerlingen uitgevoerd wordt. Als docent ben je nog wel een soort spil voor alle klusjes die even niet goed door leerlingen lukken, maar de leerlingen dragen heel veel zelf. Tot dit jaar was ik altijd wel op een manier erbij betrokken. Dit jaar voor het eerst niet omdat ik wat beter moet letten op mijn hoeveelheid werkuren, ik werk meestal te veel. Ik heb het proces enorm gemist, hoewel ik erg blij was dat dat er niet nog een keertje bij hoefde in deze toch al drukke periode. En dan is het woensdagavond voor mij echt een verrassing!
Donderdagavond is er een kerstviering van de basisschool waarbij oudste zoon ook een kleine rol op het podium heeft, ik ben erg nieuwsgierig! En dan wordt het vrijdag echt vakantie, waarbij mijn collega's en ik het kalenderjaar met een gezamenlijke lunch afsluiten.
Vakantie...! Tijd voor quilten, borduren, gezellig samenzijn, lekker koken...! Time of dreams!

2 opmerkingen:

  1. Je bent lekker aan het doorborduren. Erg leuk, het blijft ook een erg leuk patroon. Ik hou ook niet zo van stiksteekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak je toch een leuk patroon.
    Ik denk dat de meeste borduursters niet zo van stiksteekjes houden ;)

    gr Elisa
    http://woolpalace.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.