dinsdag 27 december 2016

Derde Kerstdag

Train of dreams, december 2016.
(Klik voor een grotere foto)
Ik heb enorm genoten van Eerste en Tweede Kerstdag. Eerste Kerstdag bij de schoonfamilie waar manlief en ik een erg lekker diner in elkaar getimmerd hebben. We waren met z'n tienen, maar door de kinderen klinkt het altijd alsof we met een afgeladen huis zitten. Tweede kerstdag waren we bij mijn zusje dat een uitstekende gourmet had voorbereid. Daar waren we met z'n twaalven, met een dertiende op komst: mijn schoonzusje verwacht weer een kindje, wat nu al wat zichtbaarder wordt.
Het was ook weer erg lekker en ook erg gezellig.

Maar stiekem, als ik op Derde Kerstdag wakker word, dan ben ik ook wel blij dat er nu een dag is waarop ik even in de rust kan. Ik vind de gezelligheid fantastisch, maar het vermoeit me ook best wel.
Vandaag heb ik de tijd genomen om de was bij te werken, veel te borduren (met op de achtergrond 'The good wife' op Netflix) en de longen uit mijn lijf te hoesten, want echt fit ben ik beslist nog niet.

Ik ben de afgelopen dagen weer in borduurstemming. Ik had gedacht dat die nog wel even achterwege zou blijven omdat ik al veel borduuruurtjes in de kerstsok had zitten, maar nee, toen ik donderdagmiddag ziekjes uit school kwam, was na een dutje de Train of Dreams hetgeen waarmee ik me weer iets meer mens begon te voelen. Even geen energie voor quilten, maar gelukkig lukt borduren dan nog wel.
Dit is een project waaraan ik al heel lang werk (klik voor de lol eens op het label onderaan dit bericht), maar waarmee ik toch telkens weer met veel plezier verder ga. Als deze kolom af is ben ik op de helft. Het is een nogal lang borduurwerk!
Morgen Vierde Kerstdag en die ga ik weer heel nuttig inzetten. Het huishouden schreeuwt om aandacht en morgen negeer ik die krijsende stem niet meer maar ga ik het gevecht aan. Maar eerst nog even de avond van Derde Kerstdag. We eten restjes, maar wel heel lekkere restjes. En vanavond gaat de Trein van de Dromen gewoon nog even door.

2 opmerkingen:

  1. Allereerst hele goede beterschap. En toch fijn dat je kunt borduren. Ja, gezelligheid is heel fijn, maar zeer vermoeiend. Maar ja, je wilt het ook niet missen. Ik neem aan dat je nu schoolvakantie hebt. Ik wens jou en je geliefden nog een goed uiteinde en heel veel goeds voor 2017. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waw, echt mooi. ik wou dat ik ook al zover stond met mijn werk


    veel beterschap en prettige feesten toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.