woensdag 18 oktober 2017

Ster in ster in ster

De foto is bij avondlicht genomen en met mijn iPad, want ik heb mijn telefoon laten vallen, waardoor het schermpje stuk is, maar ook de camera. Mijn telefoon maakte veel mooiere foto's, maar is helaas het slachtoffer geworden van mijn weer eens veel te veel tegelijk willen doen. Ik had het eten opstaan, moest de hond nog uitlaten en wilde ook nog die leuke moeder zijn door dat filmpje van het spel van de kinderen te maken waar ze om vroegen. Dat ging best goed, totdat er een auto aankwam en de hond een ruk aan de riem gaf, waardoor mijn telefoon uit mijn vingers glipte. Met het schermpje op de stoeptegels. Reddeloos verloren.
Pas toen ik een foto van wat patchwork wilde maken, kwam ik erachter dat ook de camera gesneuveld is. Ik weet niet of het nog veel zin heeft om dit te laten repareren...

Ik ben weer heerlijk aan het patchen. Ik wil zo graag dit wandkleed aan de muur, maar ondertussen geniet ik ook enorm van die heerlijke batiks. Ik denk dat ik hier nog veel vaker mee wil werken. En misschien is batiks combineren met gewone stoffen ook wel een leuk idee. Is er iemand die dat weleens doet en wat is het effect?

Nog twee dagen werken en dan is het herfstvakantie. Ik ben er weer enorm aan toe. School is pittig, ik ben dit jaar volledig ingezet in de lessen, weinig andere taken ernaast, maar wel een flinke portie mentorleerlingen, met wie zelden niets aan de hand is. Het is soms echt triest met wat voor problemen leerlingen te maken krijgen. Het varieert nu van 'gewoon' dyslexie en hoogsensitiviteit tot autisme of eetproblematiek. Het is wel heel waardevol en boeiend dat je in het leven van zo veel mensen van betekenis kunt zijn. Maar druk is het wel en het drukt ook op me, want echt oplossen kan ik het niet.
's Avonds dan maar weer lekker in de lapjes als ik geen nakijkwerk heb. Ontspannen, opladen, voor weer een hectische dag.

Edit dag later: nog even een foto bij daglicht gemaakt, dan lijkt de kleur van de stofjes een stuk realistischer, net als de kleur van de tafel, trouwens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.