maandag 15 januari 2018

Kerst in januari

En ik ga gewoon door met mijn Kerst in januari. De adventborduurtjes heb ik nu eerst even opgeruimd, want ik wil tijd hebben voor mijn twee grote projecten van dit jaar: de kerstsok en het doorpitten van de quilt van oudste zoon. De afgelopen week heb ik weer veel geborduurd, voornamelijk donkerblauw geborduurd, zoals hier wel te zien is. Het gaat dan wel lekker door, ondertussen ben ik afleveringen van Friends op Netflix aan het kijken, zo leuk om die weer eens vanaf het prille begin te zien.
Jozef heeft al wat meer contouren gekregen, ik zal nu zijn gezicht als volgende opvullen en ondertussen doe ik steeds een draad donkerblauw in het bovenste gedeelte van de sok. Ik heb op de stof gemarkeerd waar de gouden kruisjes voor mijn naam moeten komen, zodat ik me daar niet per ongeluk in vergis. Al dat donkerblauw, past wel mooi bij Blue Monday, de meest depressieve dag van het jaar. Heb ik verder geen last van, hoor, maandag is mijn vrije dag en ik heb alweer heerlijk met Sherlock een flinke wandeling gemaakt.

En heel regelmatig ben ik bezig met de sterren voor oudste zoon, zijn Starry Starry Night quilt. Ik heb nu 24 sterren doorgepit, dus nog 64 te gaan... Misschien dat ik daar wel een beetje Blue van raak? Maar toch niet, ook al zijn de meeste batiks blauw.
Van die regen die nu alweer valt, dan? Wel een beetje. Misschien dat ik toch maar onze nieuwe auto even ga gebruiken om twee kindjes met hun fietsen uit school op te halen, in plaats van me nat te laten regenen. Je zou er anders toch maar Blue van kunnen worden.

2 opmerkingen:

  1. Je bent lekker (blauw) bezig! Die afwisseling tussen quilten en borduren is lekker, he?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut! Die werkt voor jou dus ook goed? Wel lastig als er zo veel leuks is, he?

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.