maandag 19 februari 2018

Stille nacht

Weer een stukje verder met Silent Night, de kerstsok die ik voor mezelf aan het borduren ben. In de vier dagen dat ik ziek thuis zat, heb ik uiteindelijk toch best wat gedaan. Borduren wilde nog wel aardig, quiltwerk niet. Het doorpitten van Starry Night, de quilt voor oudste zoon, heb ik vanaf het weekend weer goed opgepakt. Terwijl we met z'n allen 'Wie is de mol?' aan het kijken waren, kreeg ik af en toe een goedkeurende blik van Oudste zoon, heel tevreden dat ik weer met zijn quilt aan de slag was.

Naast het werk, huishouden, gezin, handwerk en de hond ben ik ook druk aan het lezen en documentaires aan het kijken. Een paar weken geleden zag ik 'What the health', een documentaire op Netflix die vertelde over de impact van plantaardig versus dierlijk eten op je gezondheid en op die van de aarde. Nu ben ik al ruim tweeëneenhalf jaar vegetariër, maar ik drink/dronk nog wel melk, at eieren en kaas. Na die documentaire ben ik die toch ook met wat meer argwaan gaan bekijken en ik wil vooral meer weten. Dus ik lees van alles over plantaardig eten, kijk meer documentaires en probeer leuke recepten uit. Tot nu toe vinden man en kinderen alles lekker, dus het gaat best goed. Mocht je ook nieuwsgierig zijn naar de documentaires die mij aan het denken zetten, dit zijn de titels:
'Cowspiracy', 'What the health' en 'Food choices'. Deze kun je allemaal via Netflix kijken, maar ze zijn ongetwijfeld ook op andere manieren te vinden.

Nog snel even de was ophangen en met de hond erop uit, dan heb ik nog mooi wat quilttijd voordat ik weer op de fiets stap om de kinderen te halen. Maandag is mijn vrije dag (was jullie vast al opgevallen dat blogberichtjes vaak op maandag komen) en ik geniet volop van het in en om huis bezig zijn. Straks weer lente, ik ben nu al druk bezig met te bedenken waarmee ik de bloembakken en -potten ga vullen! Het wordt de eerste lente in ons nieuwe huis, ik kan niet wachten totdat ik de knoppen in de bomen zie.

2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.