maandag 14 augustus 2017

Zomer

Het is eindelijk zomer! Na al het werk in het huis is het nu ook tijd om rust te nemen, te genieten van de lekkere temperaturen en weer eens wat lapjes op te pakken. Alle sterren voor de quilt van oudste zoon zijn gemaakt en ik ben bezig om de laatste blokken tot een rij te vormen en dan de laatste rijen nog aan elkaar. Komt goed, wordt een leuke quilt!

Vandaag ben ik met de kinderen en mijn zusje en haar dochters naar een speelboerderij geweest waar o.a. een maïsdoolhof was. Zo leuk! Overal stonden ook vragen die je moest beantwoorden, maar wat hebben we lang gezocht naar de laatste vraag. Er waren ook allerlei jonge dieren, met name een babygeitje stal mijn hart en ineens leek het vrij noodzakelijk dat we een geit hadden om ons grasveld bij te houden. Wees gerust, ik had mijn verstand op tijd terug en we hebben nu geen geit. ;) Ik zal gewoon gras moeten maaien.

Afgelopen woensdag waren we in Amersfoort voor het dierenpark. Ons eigen wilde beest namen we mee en het was voor Sherlock een hele belevenis. Hij heeft een vreselijke hekel aan autorijden, wordt ook echt wagenziek, maar dit is iets waaraan hij zal moeten wennen. In de dierentuin zelf deed hij het uitstekend, hoewel hij oog in oog staan met een witte tijger en een leeuw wel erg indrukwekkend vond en na de eerste schrik flink blaffen moest. Helemaal schrikken was de gier die op hem af vloog en hem voor lunch aanzag. Gelukkig zat tussen al deze ontmoetingen dik glas!

Een dag later wandelden we een stuk in het natuurgebied bij ons om de hoek. Daar kwamen we een kudde schapen tegen die gelukkig voor ons aan de kant gingen. Sherlock vond dit prachtig, border collies zijn natuurlijk herders van oorsprong. Jongste zoon is dol op schapen (voor hem heb ik ook de schapenquilt gemaakt), maar zo dichtbij is het toch een heel ander verhaal.

Om naast al deze belevenissen toch met iets creatiefs te eindigen, laat ik jullie de onderzetters zien die ik afgelopen weekend samen met de jongens heb gemaakt. We hadden nog onderzetters nodig en we hadden strijkkralen genoeg.

Nog een fijne week allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Wat wonen jullie mooi en landelijk. Heerlijk en ook voor de kinderen. Geniet nog lekker verder van de zomer. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je, Wilma! Kinderen en pup genieten inderdaad volop van de ruimte! Ik wens jou ook een heel fijne zomer!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.