woensdag 4 april 2012

15. Grandmother's Flower Garden

Dit blokje is een combinatie van patchwork en applicatie. Het bloemetje is van hexagonnetjes gemaakt en dat moest ik vervolgens op achtergrondstof appliceren, wat me eigenlijk heel gemakkelijk afging. Maar dit is niet zo klein en wie weet leer ik gaandeweg de quilt wel heel wat technieken.
Vervolgens moest de achtergrondstof er aan de achterkant uitgeknipt worden, omdat het anders gaat trekken, zeggen de experts. En dat geloof ik dan maar, want het is een beetje jammer als je er later achterkomt dat het één en ander toch niet werkt.

Maar ik vond dit bloemetje leuk! En ik kan me voorstellen dat ik ook nog eens een bloemenquiltje maak. Maar dan wil ik eigenlijk wel echt het Engelse patchwork leren. Ik heb bij dit bloemetje gewoon met een malletje de stofjes afgetekend en geknipt en vervolgens aan elkaar gezet. Bij Engels patchwork werk je, geloof ik, met stof die om kartonnetjes zit, maar meer weet ik er ook niet van. Voor later maar eens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.