zaterdag 23 februari 2019

Reis om de wereld in kruissteek

Via een groep op Facebook doe ik mee aan een challenge waarbij je de kilometers die in Jules Vernes boek gereisd werden, als kruissteekje nadoet. Elke kilometer een steekje. En da's leuk. De route tussen twee plaatsen wordt een leg genoemd en zo krijg je telkens weer een nieuw doel.
De bedoeling is om in één jaar de reis in kruissteek af te leggen. Je werkt voor deze uitdaging aan één borduurwerk, wat als voordeel heeft dat je wat meer verbonden bent met een enkel werk. Ik borduur ook wel aan andere patronen, maar die kruisjes tellen niet mee.

De reis begon op 1 januari en ik zal hieronder de tussenstanden eens laten zien. Ik ben vanochtend in kruissteek aangekomen in Calcutta (India) en ben nu alweer aan het verder borduren naar de volgende bestemming ;)









De voorjaarsvakantie zit er ook alweer bijna op. Het was een leuke week, met een fietstocht rondom het Tjeukemeer (ruim 50 km, spierpijn!), lunchdates met vriendinnen en met de kinderen voordat we naar de bioscoop gingen, een heerlijk etentje bij mijn favoriete restaurant en gisteren een vegan high tea met lieve collega's bij Spinoza in Leeuwarden. Ontzettend lekker, ik heb geen moment ook maar iets gemist en alleen maar genoten. Wel veel gegeten als ik zo het rijtje zie. Maar ook wel actief geweest, veel van de etentjes werden omlijst door een fietstochtje, ik probeer toch zo veel mogelijk fietsend af te leggen uit milieu-overwegingen. Een ander duurzaam puntje waren de zonnepanelen die deze week geplaatst zijn op ons dak. Het is zo leuk om op een app je 'opbrengst' aan elektriciteit te zien. Ik kijk uit naar de zonnige dagen die dit weekend ons gaan brengen!
Uiteraard heb ik ook veel gelezen (Grand Hotel Europa van Ilja Leonard Pfeijffer, wauw!) en geborduurd en films gekeken met vooral jongste zoon (Harry Potter 5 en 6 en dit weekend volgen nog 7 en 8). Al met al dus een heerlijke vakantie waarin ik weer goed wat energie heb opgedaan om de drukke laatste maanden voor de examenklassers goed aan te kunnen.
Fijn weekend allemaal en geniet van het zonnetje! Het voorjaar komt eraan!

2 opmerkingen:

  1. Geweldig om het zo te zien groeien... prachtborduurwerk!
    Ik ben nu bezig met Grand Hotel Europa... wat een boek!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.