dinsdag 10 december 2019

Hidden Harbor

Mijn handwerkkast bevat vele schatten. Zo ook dit borduurwerk waaraan ik vorig jaar in de kerstvakantie begonnen ben toen meer mensen met Multiple Starts bezig waren. Ik ben nog niet zó slecht, ik heb drie grote borduurwerken onder handen, uiteraard verwijs ik nu naar mensen die er zo veel meer hebben. Ik heb inmiddels gehoord van mensen die rustig aan twintig borduurwerken bezig zijn. Het gaat dan absoluut om het proces, niet meer om het afkrijgen van iets, want dat lukt met zo veel grote borduurwerken waarschijnlijk niet.

Dit is Hidden Harbor, een borduurwerk van HAED.
Zo moet hij eruit zien als hij klaar is:
Ik ben met opzet aan de donkerste kant begonnen. De laatste weken werk ik met een borduurprogramma, Pattern Keeper, en daarmee hoef ik niet meer alle symbolen op te zoeken, te markeren en dan de juiste kleur erbij te zoeken. Het programma zoekt voor mij, arceert en geeft direct welke kleur het is. Het houdt zelfs bij hoeveel steken ik per dag maak (valt me soms echt tegen, maar gaat nu wel sneller met programma) en hoeveel steken er nog van elke kleur komen. 
Het is erg gemakkelijk. Soms vind ik het wel apart dat zelfs zoiets klassieks als borduren gedigitaliseerd wordt, maar ik moet bekennen dat ik er graag gebruik van maak. Wel zet ik de computer op nachtweergave omdat ik anders de hele avond tegen wit licht aankijk en nachtweergave werkt ook prima. 


2 opmerkingen:

  1. hai Sjoukje, ik heb ook Pattern Keeper geïnstalleerd op mijn tablet, maar het lukt me niet mijn patroon (PDF) erin te krijgen. Kun jij hier uitleg over geven (wellicht op je blog, of anders als reactie hierop?) Bedankt alvast! Groetjes, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Leonie! Ik heb het via Google Drive gedaan, dan kun je heel gemakkelijk bestanden uploaden. Je moet dan natuurlijk eerst wel je pdf's in je Google Drive zetten. Mocht dit nog niet lukken, dan zou ik bij de vele uitlegfilmpjes op YouTube gaan kijken.
    Succes! Het is een ontzettend handig programma, waar je vast veel plezier van gaat hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.