dinsdag 7 september 2021

Borduurring voor de enorme reuzenlap

 

Ik had niet verwacht dat de lap stof al zo snel moeilijk te hanteren werd, maar dat was toch het geval. Zodra ik verder van de onderrand afkwam, kon ik het al moeilijk vasthouden. Ik heb geëxperimenteerd met het oprollen van de stof, maar dat gaf een rol van ruim een meter. En nu dus een borduurring. Nou ja, eigenlijk een quiltring van 30cm doorsnede, waarin ik het werk gespannen heb en de omringende stof heb opgerold en rond de ring gebonden. Als ik de ring tegen de tafel aanleg, hoef ik hem niet vast te houden en kan ik met één hand boven en één hand onder de stof werken. Het is een volkomen andere methode dan ik gewend was, ik werkte altijd met de 'naaimethode', maar die werkt niet meer met de stof in de ring. Het gaat langzamer, maar ik begin er al behoorlijk aan te wennen. En het wordt zo ontzettend mooi! De foto doet het werk geen recht, maar dat is natuurlijk wel vaker het geval bij borduurwerk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.