zaterdag 27 juni 2015

Blok 10 van de Antique Wedding Sampler

Blok 10 was weer wat minder bewerkelijk dan blok 9, dus in een week heb ik dit blok kunnen maken.  Er zit zeker weer applicatie in, maar dit keer ook patchwork. In het boek werd genoemd dat je de stukjes voor de ring om en om op de ondergrond moest leggen en daarna moest appliqueren (Lay A and B pieces in a ring onto the background square alternating them. Appliqué.) Dat zag ik niet echt voor me, dus ik heb besloten de rode ruiten en de blauwe boogjes aan elkaar te patchen (wel ronde vormen) en daarna de ring als geheel te appliqueren. Dat werkte goed. Daarna kwam de volgende uitdaging. De binnenste cirkel bestaat ook uit een gepatcht gedeelte, en de puntjes daarvan moesten wel weer precies op de puntjes van de buitenste cirkel uitkomen (zie foto). Het is gelukt, is was best trots op mezelf!
De buitenste hoeken waren niet lastig meer, maar ik twijfelde ineens over de stof die ik ervoor gekozen had. Het blok werd door het donkerblauw en het donkerrood al best wel donker. Ik had vrij bonte lichtblauwe stof voor de hoeken, maar het werd naar mijn gevoel allemaal wat net te veel. Dus ondanks dat ik de stof al geknipt had, heb ik toch nog maar een andere stof gekozen, deze lichtroze met naturel vlinders. Hij is in het echt nog mooier dan je op de foto ziet.

Voor de foto heb ik de lichtblauwe stof nog even in de hoeken gelegd en gek: nu twijfel ik toch weer. Dit was toch ook mooi geweest. Wel donker. Toch? Te donker toch? Blijft lastig, die keuzes maken. En tegelijkertijd is het ook weer geruststellend dat het dus ook geen halszaak is, die eerste keuze was ook goed geweest. Misschien moet ik daar dan wat beter op vertrouwen, maar aan de andere kant is het ook goed dat je kritisch nadenkt over welke stoffen je gebruikt.

Herkennen jullie dat, dat continue getwijfel? Kun je er een beetje van genieten, van al die mogelijkheden, of maakt het het alleen maar ingewikkeld?

Ik wens jullie een goed weekend en een fijne week alvast, het wordt heerlijk weer!

1 opmerking:

  1. Tuurlijk heel herkenbaar...... maar...... ik vind het blauwtje we heeelll mooi staan of ga ik nu ook weer twijfelen?????
    Steekjesgroetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.