vrijdag 22 december 2017

#2. Peter Polar Bear

Tussendoor heb ik Peter Polar Bear geborduurd. De kinderen vonden 'm erg schattig; een ijsbeer die dol is op chocolademelk! Het beestje borduurde heel vlot, er zitten grote vlakken in. Vlak voordat we twee weken geleden een weekendje naar de Veluwe gingen, had ik 'm af. Daardoor is Peter niet eerder op de foto gekomen, ik had het even drukker met een andere ijsbeer:

Die vrijdagavond dat we net in Wolfheze in een restaurantje zaten, begon het te sneeuwen. Zo flink te sneeuwen dat de terugweg naar het hotel wat spannender werd dan ik prettig vond! Bij het hotel moest ik een helling oprijden, wat niet lukte door de sneeuw. Met wat hulp lukte het gelukkig toch. We hebben dat weekend heerlijk met Sherlock gewandeld en lekker gegeten. In het restaurant van het hotel mocht Sherlock niet komen. Bij het restaurant De Tijd in Wolfheze was hij wel welkom, dus daar hebben we beide keren gegeten. Ontbijten gebeurde wel in het hotel, maar om de beurt, want Sherlock zag het niet zitten om alleen op de hotelkamer te blijven en dat liet hij luidkeels weten.

Tussen de wandelingen door hebben we genoten van de rust. Lekker gelezen (de nieuwste van Dan Brown, Oorsprong) en wat gehandwerkt. We zijn wel eerder weer naar huis vertrokken, het zou zondag weer flink gaan sneeuwen en die buien wilden we voor wezen.


Eenmaal thuis veranderde ook onze tuin in een winters landschap. Prachtig! Ik heb er volop van genoten en hoop dat we dit in de vakantie ook nog een keertje treffen. Als je het dorp niet uit hoeft, is sneeuw nog zo veel leuker. Of ijs, weer eens schaatsen... 
Ongeacht wat het weer ons brengt, ik ga in ieder geval van de rustige dagen met mijn quiltwerkje genieten. En samen met de jongens vaak het spel Andor spelen, sinds Sinterklaas dat bracht, zijn ze daar werkelijk verzot op, ze vinden het leuker dan de Playstation en dat wil wat zeggen.
Het is vrij ingewikkeld, maar het concept is heel leuk: met z'n allen speel je tegen het spel. Je wint dus gezamenlijk of je verliest allemaal. Ideaal voor mijn jongste, die nog niet zo goed tegen zijn verlies kan. Dus kerstvakantie, begin maar: ik ben er helemaal klaar voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.