dinsdag 19 december 2017

Laatste ster

De laatste ster voor Fly away. En dit was me weer een leukerd! Ik ben bang dat ik dit ingewikkelde paperpiecen nog ga missen, ik had nooit gedacht dat ik dit zo leuk zou vinden
Gisteren heb ik met behulp van speciale vlieseline de tussenstukken overgenomen van het patroon en die op de stof gestreken. Er moet een klein naadje in, eigenlijk paste het net niet, maar een klein naadje extra in een patchworkwandkleed lijkt me geen probleem.
Ik had een andere achtergrondstof in het pakket stoffen ontvangen, maar die vond ik te licht. Daar staken de sterren niet fel genoeg tegen af. Maar ik wilde niet te veel van een andere stof kopen, echt goedkoop is het nu ook weer niet. Toen ik laatst een halve meter er nog bij wilde kopen, had ik ook nog de pech dat de rol leeg was, met slecht 25 cm moest ik starten. Gelukkig had ik ook al een halve meter liggen en uiteindelijk is het goed gelukt. Met naadje.
Ik wil graag in de kerstvakantie de rest van dit wandkleed in elkaar zetten. Ik denk dat ik het knoop in plaats van quilt omdat er toch wel heel veel naadjes zijn en ik ben bang dat ik er niet op een mooie manier doorheen kom.

Nog even de laatste dagen voor de vakantie. Die zijn altijd druk, met kerstopvoeringen en andere extra dingen. Druk, maar wel leuk, gelukkig. Oudste zoon is vanmiddag naar een voorstelling van zijn klasgenootje geweest, morgenavond gaan we samen naar de musical bij mij op school en donderdagavond is de kerstdienst van de basisschool. Vrijdagmiddag wordt het vakantie. Ik heb nog geen grootste plannen, maar wel plannen die draadjes en lapjes inhouden. Volgens mij word ik daar veel gelukkiger van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.