zaterdag 23 juni 2018

Holy Night

De zomer begint en ik ben met een kerstsok bezig... Het kan allemaal, ik wil tenslotte graag dat de sok met Kerst af is en ik moet nog wel wat steekjes.
Ik heb nu de top van Making Waves helemaal in elkaar zitten. Ik moet nu even een vulling kopen en groen quiltgaren, dan maak ik het quiltje af. Maar dat 'even kopen' heeft er de afgelopen week nog niet in gezeten. Het blijft druk op school en sinds donderdag zit ik thuis met een griepje, dus dan wil 'even' naar de handwerkwinkel gaan ook niet.
Wel was er ineens meer ruimte voor borduren, dus ik heb de kerstsok maar weer opgepakt, hopelijk gaat dit allemaal nog lukken voor december. 

Gisteravond had ik een paniekmomentje. Dit patroon bestaat uit twee A3-vellen en het bovenste vel had ik bijna af, ik begin op het punt te komen dat ik met steekjes de grens over ga. Ik moest dus het tweede patroondeel erbij hebben en dat kon ik uiteraard niet vinden.
Ik wist dat het er moest zijn. Ik heb dit pakket pas in het nieuwe huis opengemaakt, dus het moest hier liggen. Op alle logische plekken lag het niet. Ik besloot alvast maar eens op het internet te zoeken of het patroon toevallig online te vinden was, maar niks hoor. Zelfs het complete pakket is niet in Nederland te vinden, wat ik eigenlijk ook wel wist, want ik heb het uit Amerika laten komen, waardoor de prijs nog een keer over de kop ging door verzend- en douanekosten. 
Toen ik later nog op een onlogische plek keek, lag daar ineens wel het patroon, gelukkig maar. Er is niets demotiverender dan werken aan een kerstsok waarvan je de voet niet kunt afmaken. Zelfs het kindje Jezus zou dan ontbreken, wat een Kerst zeer incompleet zou maken.

Ik bedacht me dat het eigenlijk wel veilig zou zijn om de patronen te kopiƫren. Gewoon voor het geval je ze echt kwijtraakt, of de hond ze opvreet of een kind ze aan flarden scheurt, knipt of kleurt. Ik heb het nog nooit gedaan, maar misschien toch wel een plan. Hoe beveiligen jullie je patronen? Of is er verder niemand zo chaotisch en weet iedereen precies waar alles ligt? ;)

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kerstsok. Fijn dat je het patroon weer hebt gevonden. Ik maak voor mezelf altijd een werkkopie waar ik op kan aftekenen. Mocht deze zoekraken of ik te veel hebt afgestreept heb ik altihd de originele nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha, heel herkenbaar. Ik heb geleerd om het complete patroon en alle benodigdheden bij elkaar in een doosje te houden. Elk project heeft zelfs een eigen naald, schaartje, speldenkussen, spelden en een kopie van het patroon om de geborduurde steken te kunnen doorkrassen. Grtjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, dat is zeker schrikken! Ik ben ook een keer een deel kwijt geraakt en vond het later op een rare plaats terug. Nee, nooit kopietjes gemaakt...gelukkig komen dit soort dingen niet te vaak voor.
    Je sok wordt wel erg mooi! Gelijk heb je om er nu aan te borduren.Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.