maandag 11 juni 2018

Making Waves 9

Ik heb al een poosje niets van me laten horen. Het was ultradruk, ik werd begraven onder al het examenwerk en het duurde een poosje voordat ik me daaruit ontworsteld had. Toen kwam de tweede correctie, die helaas niet minder werk was. Vrijdag heb ik de laatste administratieve handelingen voor het examen verricht en nu is het wachten op de uitslag woensdag. Voor het eerst in weken ben ik 's weekends niet bezig geweest met examenwerk. Voor het eerst in weken heb ik op maandag (mijn vrije dag) ook overdag iets voor mezelf gedaan.
Natuurlijk ligt er nu nog een enorme stapel achterstallig nakijkwerk van mijn andere klassen en is volgende week het tweede tijdvak, waar vast ook enkele leerlingen Nederlands willen herkansen. Het is nog geen vakantie, beslist nog niet.

Toch droomde ik vandaag alweer over de vakantie. We gaan naar Noorwegen, een reis door het fjordengebied maken. Ik kijk er enorm naar uit!
Wat ik wel een beetje spannend vind, is Sherlock naar een pension brengen. Onze vorige hond, Rjukan, logeerde altijd bij mijn schoonouders, maar met Sherlock durven ze dat niet zo heel goed aan. Ik begrijp dat ook goed. Sherlock gaat erg raar doen zodra hij een auto ziet en dan moet je de riem wel heel goed vast hebben. Ook is de tuin van mijn schoonouders niet volledig omheind, dus ik ben bang dat Sherlock er dan vandoor gaat, iets wat Rjukan echt niet in het hoofd haalde. Dus Sherlock gaat drie weken in een pension logeren en ik heb er een gevonden waar ik een goed gevoel bij heb. Hopelijk heeft hij daar ook een heerlijke vakantie.

Bij vakantiedromen hoort ook het plannen van wat ik mee zal nemen. Making Waves is voor de vakantie af, ik hoef alleen nog maar de blokken aan elkaar te zetten en het quiltwerk is ook geen megaklus. Voor jongste zoon ligt er een blokjesquilt klaar, maar ik weet niet of ik wel zin heb in alleen maar vierkantjes aan elkaar naaien als dat niet begeleid wordt door een leuke Netflix-serie. Ik denk erover om mijn Dear Jane blokjes weer uit de kast te halen, en daar een flinke serie van voor te bereiden. Kleine blokjes maken is typisch vakantiewerk. Ook kan ik best weleens een paar van die adventborduurtjes voorbereiden, dat zijn ook van die kleine dingetjes, gemakkelijk vast te houden (ook in de auto) en gemakkelijk mee te nemen. Mmmmmm.... Ik heb al zo'n zin om Dear Jane blokjes voor te bereiden. Maar even een momentje in de agenda prikken, we hebben ten slotte ook nog even. Nu eerst Making Waves afmaken. Het wordt volgens mij erg leuk!

1 opmerking:

  1. Fijn dat je eindelijk weer even aan iets voor jezelf toekomt nu. Lijkt me een megaklus die examens. Wij beginnen deze week met Cito's (op de basisschool) dat is ook altijd een hele klus zo tegen het eind van het schooljaar...hoewel, zo voelt het nog niet, we gaan tot 20 juli door hier. Sterkte met jouw laatste loodjes, het komt vast goed met de hond en Noorwegen is zoooo mooi! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.