zaterdag 14 september 2019

Steekje verder

De zomer ging voorbij in een swirl van warme dagen, mooie boeken, lekkere ijsjes, mooie landschappen en dorpjes in Thüringen en ook heel veel steekjes in quiltstofjes dan wel borduurwerken.
De schildpad vordert wel wat. Ik heb bijna de onderste bladzijde af, maar had even zo genoeg 
van al die donkere kleurtjes dat ik een bladzijde bovenaan erbij heb gepakt. 

Nu is het september en het schooljaar is alweer drie weken oud. Beide kinderen hebben hun eerste buikgriep achter de rug (wij zijn gespaard gebleven, gelukkig) en beide kinderen moeten nu huiswerk maken, de jongste af en toe en de oudste bijna dagelijks. Oudste gaat nu naar de middelbare school. Hij vindt het meestal leuk. Zodra hij echter kans ziet, is hij lekker in het dorp aan het spelen of met de lego aan het prutsen. Hij staat een beetje in spagaat tussen puber en kind zijn, maar gelukkig kan hij in het dorp nog lekker kind zijn. Groot worden gebeurt toch snel genoeg.

Beide jongens in de studeer aan het werk.

7 opmerkingen:

  1. Een behoorlijke klus zo,n HAED! Maar je vordert toch al aardig.
    Huiswerk valt niet altijd mee. Fijn dat hij ook nog lekker spelen kan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar er is ook nog heel veel te doen! Geeft niet, het gaat om de reis, ik moe5 toch nog beslissen waar ik een borduurwerk van dit formaat kwijt kan.

      Verwijderen
  2. Heerlijk hoor laat maar kind zijn, mjin jongste zit in de 4e van de middelbare en is nog steeds het liefst buiten op het voetbalveld. Nou ik vind het prima.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook! Ik ben blij dat hij ditgewoon doet en hoop dat hijnog heel lang speelt!

      Verwijderen
  3. I have a son about the same age. It is interesting to watch him be so adult one moment, then run around like crazy the next. I'm glad it takes them some time to grow up so we mothers can get used to the idea.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo, Sjoukje ik wordt iedere keer weer door je blog geinspireed om verder te gaan met mijn HAED

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.