maandag 24 februari 2020

Huizenbouwer

Met de jongens op de bank voor Wie is de Mol afgelopen zaterdag.
Sherlock vindt het niet zo interessant en kijkt de andere kant op.
 Ik ben dol op Pattern Keeper, dat nieuwe borduurprogramma. Het maakt het zo veel gemakkelijker om de juiste kleur te zoeken en de legenda aan de zijkant vertelt je direct welk van de 90 kleurtjes je moet hebben. Dit borduurwerk heeft zo'n 90 kleurtjes, maar je kunt deze patronen ook in een MC-versie kopen, een multi-colorversie. Dan zitten er zo'n 250 kleuren in, iets wat me eerst zo ongeveer onmogelijk leek omdat je zo veel bladzijden legenda door moet voordat je weet welke kleur een symbool is, maar met Pattern Keeper lukt zoiets misschien gewoon wel. Dan nog is de vraag of je echt een borduurwerk met 250 kleuren moet willen maken, alleen al de aanschaf van het borduurgaren is erg kostbaar, een strengetje kost op het moment €1,65, voor die prijs mag er haast wel gouddraad meegesponnen zijn.

 Maar ook met mijn 90 kleuren kan ik erg leuke huizen bouwen en het wit met groene huis is nieuw, dus vandaar deze foto. Ik kom op het moment veel aan borduren toe: het is niet echt lekker weer buiten (vandaag regent het sinds half 10 ononderbroken, ik heb medelijden met mijn oudste zoon die zo nog voetballen moet, ben bang dat dat eerder zwemles wordt) en ik had een voorjaarsvakantie van 11 dagen. Dit is de laatste dag, nog even goed aan het genieten met een Twilight filmpje en mijn borduurwerk.
Nog een fotootje van Sherlock in close-up, omdat hij gewoon erg schattig is met zijn krokoknuf, die door de kinderen Watson genoemd wordt.
Onze speurneus vindt het weer overigens ook niets aan, hij keek me aan alsof ik gek was toen ik vanmiddag met hem naar buiten wilde. Toen ik een kwartier later, ondanks de paraplu, doorweekt weer terug was, vond ik ook dat ik gek was. Snel weer terug naar het borduren, daarvoor moet je immers een beetje gek zijn.

1 opmerking:

  1. wat een prachtige borduurwerken! Knap hoor. Ik borduur op het moment alleen aan een opdracht.
    Wil gewoon altijd veel te veel! Ik heb ook materiaal en patronen om te gaan patchworken/quilten maar om daar een begin mee te maken als leek valt me ook niet mee...hoe doe jij dat toch helemaal met de hand? Want eerlijk gezegd houdt al dat gedoe met een naaimachine mij ook tegen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.