zaterdag 28 maart 2009

Opnieuw beginnen

O jee, ik heb een erg drastische beslissing gemaakt vannacht. Ik lag wakker (niet zozeer vanwege deze beslissing) en dacht na over The Wizard of Oz. Of ik het zo eigenlijk wel echt leuk vond. Mijn conclusie was dat dat niet zo was. Ik vind het toch niet leuk dat je de stof door het borduurwerk heen zien schijnen. Wendy (van een ander blog) is bezig met 'Land of enchantment', ook van Gustafson en zij borduurt het op 18 count met twee draadjes en het is veel mooier. Dus ik bedacht me dat het beter was om opnieuw te beginnen.
Ik heb geprobeerd om het werk uit te halen, maar daarvoor was het al te veel. Dus nu knip ik dat stuk gewoon van de stof en gebruik dat ooit wel voor een ander borduurwerk.
En vanochtend ben ik naar de winkel gegaan om een nieuw stuk 18 count aida te kopen en deze keer zal ik met twee draadjes borduren.
Natuurlijk is het jammer, maar ik had nog maar 1 bladzijde gedaan en er zouden er nog 20 volgen. Het is leuker om te borduren terwijl je echt tevreden bent over het borduurwerk, toch?

Ik begin nu in de andere hoek links bovenaan, andere kleuren en het voelt dan wat minder als helemaal opnieuw beginnen.


Oh my, I made a very drastic decission this nigth. I laid awake thinking about my Wizard of Oz and if I really liked it this way. My conclusion was that I didn't. I don't like the fact that the fabric is shimmering through the stitches... I like for instance 'Land of Enchantment' of Wendy, which is by Gustafson as well, far better, so I think I'd better start all over. I tried frogging my stitching, but it's too much.
So I will just cut of the piece and use the rest of the fabric for another project. And I went to the store and bought a new piece of 18 count aida and this time I will stitch it with two threads.
Of course it's a shame, but I had only done one page and there were 20 more to come. Better do them while I'm satisfield with the whole project, don't you agree?

I start in the opposite corner right now, working from page 1 and then down to page 8. Different colours and it won't feel that much like doing it all over again.

5 opmerkingen:

  1. Oei, was ik een beetje te vlug met mijn vorig berichtje :)
    Groot gelijk hoor, je zal nog zo blij zijn dat je opnieuw begonnen bent als je zelf niet tevreden was over je huidig werkje. Ik kijk al uit naar de vorderingen ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je in een andere hoek begint, dan lijkt het toch anders, en tegen dat je weer aan diezelfde hoek komt, ben je al zo blij over je resultaat en het feit dat je toch nog herbegonnen bent, dat het geen kwaad meer kan !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sounds like a smart move. Too big a project to dislike the fabric the whole time. Good luck!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. veel succes met je nieuwe start! Als je niet 100% tevreden bent, is het beter dat je herbegint voor je verder doet en dan toch beslist dat het niet is zoals je wou..(ken ik ~lol~) ik kijk al uit naar je eerste foto!
    groetjes Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald! Maar wel jammer van je werk natuurlijk, alhoewel, als je het ziet als leermoment...........je zult wss nooit meer met 1 draadje op deze stof een werk beginnen.

    Sterkte met verwerken ;) en succes met de verse start.

    Groetjes,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.