vrijdag 2 mei 2014

Boekenbericht



Ik ben voor het boek gezwicht. Al tijdens had ik zitten lekkerbekken bij het boek dat ik al op verschillende blogs voorbij heb zien komen. Maar ik had genoeg te doen. Ik heb altijd genoeg te doen. Dus waarom zou ik nog een boek aanschaffen met patronen voor meer quilts dan ik ooit kan maken?
Maar toch gezwicht dus voor het boek. Voor de enthousiaste plannen die in onze jaargroep gesmeed worden. In september gaan we met een stel beginnen aan de Antique Wedding Sampler! Elke maand maken we één blok. Dan zijn we wel zo'n drie jaar aan het werk, vermoed ik, maar dat maakt niet uit.


Het is een quilt met 25 blokken gecombineerd patchwork met applicatie en een heleboel broderie perse. Deze foto is vrij donker, waarschijnlijk ben ik ook niet in staat om zo'n antique look aan de quilt te geven, dat zijn mijn kleuren niet helemaal. Maar ik ben nieuwsgierig naar de technieken, dit is wel weer een niveau hoger dan wat ik tot nu toe heb gedaan. En ik wil graag blijven leren.
Dus mijn opdracht voor de komende tijd? Bepalen in welke kleuren ik deze quilt wil gaan doen. Ik heb al prachtige randstoffen gezien van Jinny Beyer, maar ik sluit een rozenstof ook niet uit. Maar ik moet ook op zoek naar stoffen met grotere bloemmotieven voor de broderie perse. Ach, da's leuk, weer snuffelen voor een bepaald doel!


Een ander boek dat vandaag mijn aandacht had, is 'De stilte voor Julia', van mijn collega Derwent Christmas. Het gaat over een docent die in korte tijd zijn vrouw en dochtertje verliest en dat terwijl hij net een burn-out achter de kiezen heeft. Zijn boek mindfulness verdwijnt in de open haard en hij is uit op wraak. In het boek lopen feit en fictie nogal door elkaar. Zo lijkt de school in het boek wel erg veel op de school waarop wij werken. Ook kom ik een een aantal collega's tegen in het boek, zelfs mijn eigen naam, enigszins verhaspeld, zag ik ineens op een bladzijde staan. Had die Christmas ook wel even mogen zeggen.
Het was weer een leuke leeservaring, waarop ik ook wel had gerekend, want zijn eerdere twee boeken las ik in één ruk uit. Dit boek is iets ingewikkelder: niet alles wordt gezegd, je moet zelf conclusies trekken. En over nog niet al mijn conclusies ben ik zeker, dus binnenkort zal ik dit boek zeker nog een keertje lezen, om de werkelijkheid van dit boek proberen te vangen.

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je ook aan de weddingsampler gaat beginne en het boek van Di die is zo mooi daar staat zoveel moois in dat het gewoon in je kast moet staan vind ik. Ben erg benieuwd naar de stoffen die je gaat kiezen. Het leesboek lijkt me ook wel ik hou wel van boeken waar je over na moet denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ook al ben je waarschijnlijk 3 jaar bezig, daarna heb je wel wat.
    Het is een super mooie quilt.
    Het boek lijkt me ook heel spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet eruit als een heeeeeel mooi nieuw project, prachtig! Het boek trekt me ook wel, wie weet lees ik het nog eens.....
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.