zondag 22 maart 2015

Mooie foto's van Sylvia's Bridal

Sylvia's Bridal Sampler.
Hij is absoluut recht, maar deze foto is gekanteld om de quilt rechtop te krijgen.
Je ziet aan de bakstenen dat hij in de breedte vastgehouden werd,
omdat niemand lang genoeg is om hem in de lengte in de lucht te houden.
Hier is het gelukt, met dank aan Henk en Joke!
Gisteren was het weer tijd voor quiltclub. Dus de avond tevoren had ik al mijn spulletjes ingepakt en ook de SBS van ons bed gehaald en in een shopper ingepakt. 's Ochtends zou ik daar geen tijd meer voor hebben; oudste zoon had zijn eerste atletiekwedstrijd. Dat betekende voor ons viereneenhalf uur rondhangen op de tribune. Gelukkig was het allemaal wel gezellig. Oudste zoon viel net niet in de prijzen, wat wel een tegenvaller voor hem was.

De quilt over het balkon van de werkruimte,
je ziet op de achtergrond de winkel,
ik sta op de trap om de foto te maken.
Tussen de sporthal en de reis naar Earnewâld was ik een half uur thuis om even wat orde in de chaos te scheppen, daarna door. In het Quiltkabinet was het weer gezellig en het geluid was van een prettiger volume dan zo'n duizend mensen in een sporthal. Mijn SBS werd direct uitgepakt en uitgebreid op de foto gezet, ik had thuis de mankracht er niet voor, dus ik was er heel blij mee.
Er ging ook weer een extra tas mee naar huis: ik heb vulling gekocht voor de quilt voor manlief en er waren wat nieuwe blauwe stofjes, die ik niet kon weerstaan. Daar ben ik echt heel slecht om als het om blauwe stofjes gaat.
Hannekes blokken van de AWS, heel romantisch!
Mijn moeders blokken, fris met dat groen erbij.
En dan de mijne nog, inmiddels wel bekend hier.
De middag zelf was erg gezellig. Ik heb een mooie start aan blok 7 van de AWS gemaakt (dat is die met het mandje) en er werd weer lekker gekletst. Ik heb nog heel mooie foto's van de blokken van Hanneke, mijn moeder en mij, die ik ook nog even wil - en mocht - laten zien. Wat een verschil in kleurkeuze - zo leuk om te zien! - , maar allemaal even mooi.

Tot slot nog een fotootje van buiten waaruit duidelijk blijkt met welke uitdagingen we te maken hadden om de quilt goed op de foto te krijgen - het woei behoorlijk hard!

3 opmerkingen:

  1. de laatste foto is geweldig !!!
    Prachtige quilt geworden, toppie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's van prachtige werkstukken.
    Moet maar weer eens naar Earnewâld om te komen gluren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So nice to see all of the different AWS blocks together. I totally agree that they are different but 'equally beautiful'.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.