dinsdag 24 november 2015

Dear Jane is 42 blokjes groot!

42 blokjes is Dear Jane nu. Een beetje uit verhouding, omdat links een rij extra heeft, maar rechts die haalt het binnenkort wel weer in. Ik heb zo'n lol in al die kleine blokjes!
De foto is niet supergoed. Het is niet heel licht in huis, maar je krijgt het idee er nu wel van.

D4. Eén van mijn favoriete stofjes
voor één van de leukste blokjes!

E4. Een van mijn oudere stofjes, die ik ook
in dequilt voor mijn vader gebruikt heb.
Het blokjezelf vind ik zo zo.
Misschien wel iets te simpel.

F4. Mijn eerste rozenstof!
Deze stof kocht ik voor het blok
ronde vormen in mijn oefenquilt.
Het paste helemaal niet bij de
 rest van mijn stoffen, maar ik vond
zezo mooi. En nog steeds. 

G4. Lief romantisch stofje, een paar jaar
geleden voor mijn verjaardag
gekregen om mijn voorraad roze
wat op te bouwen.

H4. Een van mijn eerste reproductie-
stoffen, met deze werd ik verliefd
op dat type stoffen!

I4. Een vrij nieuw stofje, om toch eens
iets met geel te proberen.
Het past mooi in het geheel.
Ik heb de ronde vormen geappliqueerd
omdat ik ronde vormen patchen
eigenlijk niet zo heel erg leuk vind.

J4. Simpel blokje, maar wordt wel
 heel leuk door het stofje.
Dit stofje heb ik tijdens het quiltfestival
gekocht, anderhalf jaar
geleden, speciaal voor de AWS.
42 blokjes. Nog heel wat te gaan. Er zitten in het middenstuk 169 blokjes, 13x13 rijen. Daarna komt er een rand om driehoeken omheen, waardoor er uiteindelijk 225 blokjes zijn. Precies waar ik van houd: een uitdaging!

2 opmerkingen:

  1. Blokje voor blokje verder gaan en dan opeens..... istie af:)
    Veel plezier met Jane!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lap wordt het al! Prachtig. Met zulke mooie stofjes maak je vast elk blokje met plezier.
    Grtjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.