donderdag 11 februari 2016

Starry Starry Night



Helemaal gelukkig met de mandjesquilt was oudste zoon toch niet. Toch te roze, vond hij, nadat zijn papa hem daarop opmerkzaam had gemaakt (Grrrr).
Toen begon ik met de Lone Star voor hem. Om erachter te komen dat ik dat zelf eigenlijk niet leuk vond. Tja.
Toen kwam ik in het boek van Katharine Guerrier, 'Scrap Quilts', een mooi patroon tegen. Donkere sterren. Voornamelijk gemaakt van batiks en stofjes die het daar wel lekker mee doen. Dit leek me wel wat. Wel wat aangepast in formaat, want 1,4 x 2 meter is echt wel groot genoeg. 
Oudste zoon zit nu regelmatig heel tevreden te kijken wanneer ik aan zijn sterren werk. ''t Wordt mooi, mama, maar wel een beetje opschieten!'
Aargh, stress! Het duurt nog een hele tijd voor de komende winter. Eerder af hoeft niet. Vind ik.

Even een kleine inventarisatie van de projecten waaraan ik werk:
- Antique Wedding Sampler, 16 blokken van de 25 af. 
- Dear Jane, 43 van de 225 blokjes af.
- Starry Night, nog maar net begonnen.
- Bloemenmandje van Kim McLean, middenstuk af, in twijfel hoe het nu verder moet.
- Kerstsok met kerstman voor jongste zoon. De kerstman staat er grotendeels op.
- Een sjaal voor mezelf, ongeveer op 1/6 deel. Ook nog maar net begonnen. 
Als ik er nou nog een project bij doe, dan heb ik voor elke dag van de week een! Haha, maar niet doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.