zaterdag 26 maart 2016

Eindelijk lente!

21 maart was het officieel lente, maar het was bewolkt, het was nat, het was guur. Ik zat aan tafel en ik keek naar buiten en ik dacht: "Is dit het nou?"
Maar vandaag scheen de zon al fel tussen de gordijnen door toen ik wakker werd. Het lukte me om heerlijk vroeg uit bed te komen, zodat ik een lange dag voor me had. Een lange vrije dag. Wat een zaligheid!
Ik heb lekker gelezen, gequilt en ik ben op de fiets met jongste zoon naar het centrum geweest. Even langs de bieb en even langs de boekhandel: ik had de nieuwe Quiltmania nog niet en die wilde ik toch wel heel graag.
Jongste zoon moet ook zo veel mogelijk oefenen met fietsen, want hij is er nog geen ster in. We wonen op loopafstand van school, dus hij fietst ook niet zo veel. In het drukke verkeer heb ik hem steeds bij de arm, omdat hij vrij wiebelig is en ook vrij onvoorspelbaar. Het gevolg was een heel gezellige fietstocht, maar ook best wel een vermoeide arm.
Dus toen we weer terug waren, ben ik niet direct verder gaan quilten, maar heb ik eerst een plekje in de zon opgezocht, in een beschut hoekje van de tuin. Daar was het zo lekker, dat ik zonder jas, maar met kopje thee en een paaseitje erbij de hele Quiltmania gelezen heb. Wat een leuke dingen stonden daar weer in. Ik heb echt een extra dag in de week nodig, zodat ik veel meer van al mijn plannen uit kan voeren!

Later in de middag heb ik toch naald en draad weer opgepakt en heb ik blok 19 van de AWS afgemaakt.Het was een bewerkelijke, maar weer zo leuk om te doen! De cirkels middenin zijn een eigen bedenksel: volgens het voorbeeld zou er een mooie cirkel in de stof gefussycut moeten worden, maar ik had geen stof waarmee dat kon. Helemaal niets vond ik zo kaal. En nu komen verschillende stofjes in het midden weer terug en dat lijkt toch ook wel erg leuk. Helemaal tevreden dus en op naar blok 20!

Morgen zal het opstaan wat minder gemakkelijk gaan, vermoed ik. We moeten op tijd, want we willen naar de kerk, en op tijd wordt nog wat vroeger nu de klok vannacht een uur vooruit gaat. Het geeft niet, na zo'n relaxte zaterdag is wat vroeger opstaan helemaal geen probleem.

2 opmerkingen:

  1. Mooi is de blok geworden en wat een heerlijke dag heb je ervan gemaakt. Fijne Paasdagen. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.