woensdag 3 januari 2018

Fly away is af!

Om 2018 maar direct goed te beginnen: Fly away is af! Dit is een wandquilt geworden die een muur achter de tafel mooi zal gaan versieren. Ik ben er erg blij mee en eigenlijk ook wel trots op: dit is wel wat ingewikkelder en dit is toch ook weer gewoon gelukt. Foundation piecing was ook weer erg leuk om te doen.
Ik zal nu eerst mijn kerstsok weer even oppakken, ik ben nog wel in kerststemming, ook al hebben we vandaag net de kerstboom uit huis gezet. Ik vind de kerstboom fantastisch, maar het ruimt ook altijd weer zo heerlijk op als de boom het huis weer uit is.

De afgelopen dagen heb ik bij mijn moeder doorgebracht. Vanaf de eerste middag van het jaar tot vanochtend hebben we de uren veelal quiltend en bordurend doorgebracht. Ik heb dit quiltje afgemaakt en heb daarna geborduurd aan nummer drie van de Advent Borduurtjes en vervolgens aan de kerstsok. Mijn moeder heeft twee blokjes voor haar Sylvia's Bridal Sampler gemaakt. Ze heeft bijna 11 rijen af en daarmee heeft de quilt een prettige lengte voor haar bed. Ietsje breder mag nog wel, dus van de 30 blokken die eigenlijk nog 3 rijen in de lengte zouden moeten vormen, kiest zij er 11 om nog een extra rij in de breedte te maken. Zo wordt de quilt vierkant, 11x11 blokjes met een formaat dat mooi op haar bed past.

Nu ben ik weer thuis een film aan het kijken met de jongens. Spiderwick Chronicles, spannend en leuk. Nu de jongens wat groter worden, wordt films kijken met ze steeds leuker. Deze vakantie hebben we ook al de Men in Black trilogie gezien en twee films van Home Alone.
Oef, de film wordt nu weer even echt spannend, ik moet de jongens even psychologisch ondersteunen. En natuurlijk ondertussen weer flink wat kruissteekjes zetten!

4 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.