dinsdag 27 februari 2018

Vierkantjes en treinen


Een close-up van een stapel lapjes van 6,5 cm in het vierkant. 5 cm als je de naadtoeslagen eraf haalt.
Het zijn er bijna 300, daarmee zit ik op een kwart wat ik nodig heb van een nieuwe quilt. Het lijkt me zo leuk om met vierkantjes te werken. Echt een heleboel vierkantjes. Maar die wil ik ordenen voordat ik vastnaai, dus dan moet ik eerst alle vierkantjes hebben en dan vastspelden op een laken. Of zo...
De tinten zijn blauw, turquoise, groen en af en toe wat oranje en geel als flonkeringen door de quilt. Zou leuk moeten worden!

Het is voorjaarsvakantie, dus mijn vrije maandag was dit keer een maandag op pad, vandaar dat mijn berichtje pas op dinsdag komt. Gisteren waren de mannen en ik met de trein naar Utrecht, naar het Spoorwegmuseum. De reis was er een van hindernissen. Het was en is natuurlijk best wel heel erg koud en dat merk je goed als je op het perron staat te wachten. En normaal gesproken doe je dat niet zo heel erg lang, maar wel als de trein waarop je staat te wachten ineens niet komt en de trein daarna ook flinke vertraging heeft. We hebben bijna drie kwartier staan blauwbekken, tot op het punt dat ik al met de telefoon in de handen stond om manlief te bellen om ons weer op te komen halen. Toen kwam de trein eindelijk binnenrollen. We waren weer warm toen we in Zwolle waren, daar moesten we een stuk lopen voor de bus naar 't Harde, twintig minuten bussen, dan weer verder met de trein naar Utrecht CS, waar we heel lang moesten wachten op de trein naar station Maliebaan, dus we hebben geluncht op het station. Lekker pizza voor de jongens en ik een broodje met gegrilde groenten.
We vertrokken om kwart voor 9 van huis, om kwart voor 1 waren we in het museum en hadden we al de nodige spoorwegavontuur achter de rug.

Deze foto, of vooral de tekst, is na zo'n reis
wel enigszins ironisch.
Het is een mooi museum met heel veel oude treinen die je van buiten en soms van binnen kunt bekijken. Maar er zijn ook veel activiteiten: een 4D-ervaring waarbij je ervaart hoe je als machinist over sporen uit verschillende eeuwen rijdt, een darkride waarbij je in een karretje treinen net ontwijkt of er zelfs onderdoor rijdt, een theatervoorstelling waarbij je Oriënt Express in beeld komt. De darkride was favoriet, we zijn er drie keer in geweest!
Na weer een terugreis van 3 uur waren we terug op ons startstation. Ervaren treinreizigers!

Deze trein rijdt natuurlijk niet,
maar een eng plaatje blijft het,
zo vlak ervoor oversteken.

Prachtige luxe trein.
Hiermee hadden we wel weer terug willen rijden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.