zondag 30 november 2008

Nog een keer Leap froggie

Het wordt mooi, he? Elke avond als ik stop met borduren omdat het toch echt bedtijd is, spreid ik de lap stof uit over de bank en ga het werk vanaf een afstandje even bewonderen. Terwijl ik de rest van m'n spullen opruim, ligt de lap er dan nog, zodat ik elke keer er nog even een blik op kan werpen. De katten weten inmiddels dat dit geen leuke dekentjes voor hun zijn, dus ze blijven er vanaf. De katten zijn trouwens wonderwel met mijn draadjes opgevoed, ze weten dat ze er niet mee mogen spelen. Hoe is dat met jullie huisdieren? En met de kleine kinderen onder de andere borduursters? Hoe leer je hen dat dit mama's speelgoed is? Bij Quintijn is dat nog heel erg moeilijk!

Leap froggie gaat weer even de kast in. Morgen komt er op mijn verzoek weer een deeltje uit van de afghan en daar wil ik eerst mee verder. Vandaag ben ik bezig met de rand voor het blok te borduren. En wat ik na de afghan ga doen? Misschien weer even aan Dierenwereld, die moet ik ook niet vergeten.

9 opmerkingen:

  1. ik moest even denken hoe ik dat ook alweer deed met dat vertaal dinges, maar hier komt ie ;
    klik op Google vertaal , dan opend zich een nieuw scherm, en klink je rechtsboven op hulpprogramma.
    dan staat er onderaan een link die je helemaal moet kopieren, en die plaats je dan op je eigen blog bij gadgets toevoegen.
    ik had eerst een andere, maar deze doet het beter.
    succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi, arme katjes, die mogen ook niet veel.......
    Tristan weet dat hij met drinken / snoep / ed bij mamma's borduurwerk uit de buurt moet blijven.
    maar ik ben zelf ook wel zo slim om het op de grote tafel te laten liggen overdag, zodra meneer in bed ligt verhuis ik naar de bank !
    hij is inmiddels zelf al aan een werkje begonnen, niet dat dat erg opschiet, maar het is meer voor de gezelligheid !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi wordt hij al zeg! En je bent al een flink eind opweg ook.
    De katten weghouden bij mijn borduurwerk is niet zo'n probleem, ze willen toch nooit op schoot. Behalve Kyddi soms, maar dat is gelijk echt een probleem, want zij heeft kennelijk permanent haar nageltjes uit staan. Ze heeft al eens een draadje van de afghan stukgetrokken op die manier....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poezen (12, 13 en 14 jaar oud) nog zoonlief (17 maanden) krijg ik aan het verstand gepeuterd dat ze van m'n handwerkspullen af moeten blijven. Ik moet dus altijd goed opletten dat ik m'n spulletjes buiten hun bereik leg. Als ik zit te handwerken, moet ik ook regelmatig poezenpootjes en dreumeshandjes afweren. Het schiet zo natuurlijk niet hard op, maar ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die wordt echt heel mooi, hele mooie kleuren ook.
    Ik kon het ook niet laten om een nieuw werkje op te zetten, het is dan zoveel leuker als je kan afwisselen met het borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik volg jou blog al een tijdje en vind leap froggie wel erg mooi.Ik heb dit patroon nou zelf ook besteld, maar moet hier nog een paar weken op wachten.Nou is mijn vraag, zou je mij de dmc nummers misschien vast door kunnen geven, dan kan ik het garen alvast bestellen?Groetjes, Ingrid Krosse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik volg al een tijdje jou blog en zie wel mooie dingen, vooral de leap froggie vind ik erg mooiik heb dit patroon zelf ook besteld, maar moet hier nog een paar weken op wachten voordat ik er mee beginnen kan helaas.Nou is mijn vraag zou je mij misschien alvast de dmc nummers door kunnen geven, dan kan ik deze vast kopen.Groetjes, Ingrid Krosse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Ingrid: Ik wil je best de dmc-lijst sturen, maar ik heb geen e-mailadres van je. Verder begrijp ik niet zo goed dat je weken moet wachten, want ik kan de patronen altijd direct downloaden? Laat nog maar wat van je horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Sjoukje,

    Had je mijn berichtje nog gekregen?
    Groetjes, Ingrid Krosse

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.