zaterdag 10 maart 2012

8. Star of the orient

Weer eens een blokje gemaakt. Dit was een heel snel blokje, in een middag in elkaar gezet. Het boek schrijft voor dat je foundation gebruikt, wel 8 verschillende stukjes met steeds een blauw met wit deeltje. En die 8 verschillende stukjes naai je dan om het middendeel heen. Maar dat kan ook prima zonder foundation en dat verdient dan echt mijn voorkeur: zonder quilt het veel gemakkelijker.
Tegenwoordig kan ik ook handwerken terwijl de kinderen wakker en zelfs in dezelfde kamer zijn. Dat is heel lang anders geweest, dan werd direct alles uit mijn handen getrokken, dan wilden ze op schoot en dan wilden ze AANDACHT. Volcontinu. Ze worden nu iets zelfredzamer, begrijpen iets beter dat mama ook eigen spulletjes heeft waar zij niet aan mogen komen. En nu zitten we op een vrije middag vaak met z'n drieën rond de tafel: Quintijn en Dante aan het tekenen of het kleien en ik met mijn snijmat om weer een nieuw blokje te maken. Heerlijke middagen. En nog steeds heel gezellig, want ondertussen kletsen we heel wat af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.