zondag 23 december 2012

Lichthuis

Het is misschien een beetje valsspelen om van een vuurtoren via het Engelse lighthouse een lichthuis te maken, zodat ik hem toch in mijn huisjesquilt kan stoppen. Maar ik vind dit één van de mooiste blokken uit het boek en ik heb geen idee wanneer ik hem anders zou maken. Dus toch maar een lichthuis gemaakt en ik ben er heel blij mee. Het wordt een heel mooi middelpunt van de quilt en ook zoonlief, voor wie de quilt bedoeld is, vindt de vuurtoren schitterend.

Ik ben begonnen met om elk blok een rood randje te zetten. Daarmee wordt elk blok 20 cm groot. En tussen al die blokken zet ik weer donkerblauwe banen. Daar ben ik nu mee bezig. Op de foto zie je dat ik nog niet de moeite heb genomen om een strijkijzer te pakken, maar dat komt wel een keer.
Om je een idee van het geheel te geven. Nu weer snel verder! Of eerst nog een Lego brandweerkazerne  bouwen, mijn zoon vindt dat vakantie Lego-opbouw-tijd is.

5 opmerkingen:

  1. Der Quilt wird wunderschön.
    Ich wünsche wunderschöne Weihnachten.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk vrolijk blok, een mooie quilt zal dit worden.
    Groetjes,
    Jetta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk de vuurtoren bij je huisjes. Ennnnnn komt de brandweerkazerne er ook in?
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi blok, hele fijne Kerstdagen gewenst en een goed, gezond en creatief 2013.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die ziet er heel vrolijk uit ! zal mij helaas nooit lukken zoiets, dus ik kijk lichtelijk jaloers toe. heel knap hoor !

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.