woensdag 29 juli 2015

Mijn quiltassistente!

Sinds we weer terug zijn van vakantie, riskeer ik een ernstige overbelasting van mijn pols. Ik quilt elk vrij momentje aan de Pi and Square, ik ben nu bijna op de helft! Het is dat er ook nog heel veel vakantiewas gedaan wordt, waardoor ik mijn armen ook nog anders inzet, want tot nu toe heb ik geen last van mijn hand en pols. Wat misschien ook helpt, is dat ik momenteel zonder ring quilt. In de randen werkt de ring niet goed (dan hoor je verlenglapjes aan te zetten, zodat de ring wel past, maar dat heb ik nog nooit gedaan) en eenmaal met alleen de hand bezig, ben ik zo door gegaan en het werkt eigenlijk prima. Misschien staat er toch minder spanning op de stof waardoor de naald er wat gemakkelijker doorheen glijdt, wie het weet mag het zeggen!

Gelukkig sta ik er niet alleen voor. Bij al mijn quiltactiviteiten staat Fjodor, mijn lieftallige quiltassistente, mij terzijde. Met haar 13 jaar heeft ze al het één en ander aan handwerk voorbij zien komen en. Ze is helemaal afgericht: draadjes pakken doen we niet. Het enige wat ik haar niet goed af kan leren, is het zogenaamde 'kneden' van de vers doorgepitte quilt. Ik wil het uiteraard niet hebben, maar tegelijkertijd kan ik het haar ook niet erg kwalijk nemen want: wat voelt deze quilt al lekker! 
Als ik een kat was, wist ik het ook wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.