zondag 4 december 2016

Santa is checking his list

De kerstsok voor jongste zoon is klaar! In oktober en november heb ik naarstig geborduurd, daaraan is tevens mijn afwezigheid op dit blog te wijten. Borduurupdates vind ik net wat minder leuk. Ik ben nu natuurlijk ook niet aan een blokkenquilt bezig en het afmaken van een blokje is juist zo'n ontzettend leuk excuus om weer eens een berichtje te plaatsen.
Maar dit werkje is dus af! Straks hangen er drie kerstsokken bij ons aan de muur, alleen voor mezelf is er nog niet een af.

Wat ook een reden is voor de sterke mindering in blogberichten, is dat ik op het moment best wel veel werk. Mijn teamleider is met zwangerschapsverlof en ik neem een deel van haar taken over waardoor ik nu twee dagen meer en daarmee fulltime werk. Ik vind het andersoortige werk ontzettend leuk en ik vind het ook helemaal niet erg om zoveel tijd op school te zijn. Ik vind het wel jammer dat ik nu zo weinig thuis ben, mijn week heeft eigenlijk twee dagen te weinig! De tijd thuis moet ik nog verdelen tussen kinderen, huishouden, werk dat mee naar huis gaat en dan nog lezen en handwerken. De in ieder geval twee uur die ik anders aan mijn quilten besteed, komen danig in de knel.

Gisteren was een feestdag: jongste zoon haalde zijn zwemdiploma. We zijn er dolgelukkig mee. Hij heeft er meer dan twee jaar voor moeten worstelen en de laatste anderhalf jaar moesten we twee keer per week naar het zwembad toe. Dat kostte ons elke keer een uur. We krijgen dus twee uur per week terug, daar zijn we misschien nog wel het gelukkigst mee, aan de kosten waren we al gewend, wennen aan de tijdsinvestering werkte minder goed. Nu kan jongste zoon zich vol overgave op zijn voetballen storten en zijn zwembroek in de wilgen hangen. Hoera!
Als kerst op de taart zijn we gisteren langs een pannenkoekenrestaurant gegaan en daar hebben we heerlijke pannenkoeken gegeten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.