vrijdag 25 oktober 2019

Wel weer eens tijd

Het is wel weer eens tijd voor 'It's about time', de andere HAED waar ik mee bezig ben. Ik had er in de zomer voor het laatst aan gewerkt, dus het mocht echt wel weer eens.
Deze kleuren zijn zo anders dan de Zeeschildpad, waardoor het een erg leuke afwisseling is.

Een andere mooie afwisseling van ons plattelandsgebeuren was ons bezoekje aan Zwolle gisteren. Ik ken Zwolle wel een beetje, maar was nog niet eerder als toerist die kant op gegaan en het is me beslist niet tegengevallen. Er zijn erg mooie oude gebouwen, zoals de Sassenpoort hierboven, die aan het eind van middeleeuwen gebouwd is.

Uiteraard vinden mijn jongens het kanon interessanter dan de architectuur.

De grachten van Zwolle zijn ook fantastisch, zeker in combinatie met die stadsmuur.

 We bezochten museum De Fundatie, waar ik vooral onder de indruk was van de tentoonstelling 'Gedroomde paradijzen' van Jeroen Krabbé.

 Dit vonden mijn zonen de mooiste, en dat snap ik helemaal met die blauw- en paarstinten, daar zou ik meestal ook voor kiezen. Maar voor mij sprong deze eruit:

Ik vind deze zo warm, maar ook het contrast van het koele water en de warme tint van de lucht is prachtig.
Het uitzicht vanuit het soort ei op het dak van het museum is beslist de moeite waard.

Toen op naar 'Waanders in De Broeren', een grote boekhandel in een kerk. Hier zou ik uren kunnen ronddwalen. Maar omdat op een gegeven moment onze magen weer wat anders wilden, sloten we de dag in stijl af:

Heerlijke gerechten bij Thais restaurant BaiYok. Het was om 5 uur al druk, onze -gewoon-voor-de-zekerheid-reservering bleek noodzakelijk. Ik kan me niet herinneren dat ik zo lekker heb gegeten. Ik heb dus nu een nieuw favoriet restaurant en hoop hier nog vaak te komen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.